مهران محمدی امین

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان تلاش‌های زیادی کرده تا مردم از طریق بیمه پایه و تکمیلی از خدمات روانشناسی استفاده کنند که خوشبختانه رئیس جمهور دستور دادند این

1401\07\22 20:23:09


«سلامت روان» در وزارت بهداشت مغفول است

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان تلاش‌های زیادی کرده تا مردم از طریق بیمه پایه و تکمیلی از خدمات روانشناسی استفاده کنند که خوشبختانه رئیس جمهور دستور دادند این موضوع اجرایی شود.

دکتر محمد حاتمی با انتقاد از نبود ساختارهای لازم برای ارتقای سلامت روان جامعه در قالب سیاست‌ها، قوانین و برنامه ریزی‌ها انتقاد و اظهارکرد: مسئله سلامت جسم در وزارت بهداشت بسیار مورد توجه است بطوریکه ما از این نظر در منطقه سرآمد هستیم اما بحث سلامت روان در وزارت بهداشت مغفول است و این درحالیست که اهمیت سلامت روان از سلامت جسم هم بالاتر است.

وی با تصریح بر اینکه نظام سلامت، محور درمان محور است نه پیشگیری محور گفت: ما در حوزه آموزش، غربالگری و آموزش مهارت‌ها برنامه‌ای نداریم.

حاتمی همچنین با انتقاد از اینکه بودجه پیشگیری در بودجه سلامت وزارت بهداشت کمتر از یک درصد است افزود: ما از نظر شاخص‌های عدالت سلامت روان باید به استانداردهای نسبی در تربیت نیروی انسانی برسیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه شهرهای کوچک و اقشار کم درآمد از خدمات روانشناسی و مشاوره محروم هستند گفت: سازمان تلاش‌های زیادی کرده تا مردم از طریق بیمه پایه و تکمیلی از خدمات روانشناسی استفاده کنند که خوشبختانه رئیس جمهور دستور دادند این موضوع اجرایی شود و منتظریم این قضیه اتفاق بیفتد و آحاد مردم بتوانند از خدمات استفاده کنند.

حاتمی همچنین از حذف بخش مصاحبه از دستور کار سازمان نظام روانشناسی خبرداد و افزود: تصمیم بر این شده که آزمون صلاحیت حرفه‌ای را جایگزین مصاحبه برای ورودی‌های جدید در کمیسیون‌های تخصصی کنیم ضمن اینکه محتوای آزمون هم نظری نیست و بلکه مراجعه محور و بر محور اطلاعات عملی داوطلبان است.

.

.


بازنشر از : منبع: ایسنا