مهران محمدی امین

​همین الان اگر شما بخواهید به صورت اینترنتی و تنها یک عدد سطل زباله شهری بخرید قیمتی که به شما می دهند ۴ میلیون تومان است.

1401\07\22 20:25:10


آقای چمران! همیشه «دولا پهنا» حساب می کنید؟

​همین الان اگر شما بخواهید به صورت اینترنتی و تنها یک عدد سطل زباله شهری بخرید قیمتی که به شما می دهند ۴ میلیون تومان است.

رئیس شورای شهر تهران درباره ناآرامی های شهری که نماینده اش است، دو سخن گفته، هر کدام عجیب تر از دیگری!

اول آن که وقتی درباره حمله به دانشگاه شریف - واقع در تهران - نظرش را پرسیدند با بی اعتنایی گفت: نظری ندارم، به هر حال اتفاقی است که افتاده!

و دومین اظهار نظرش درباره سطل های زباله شهری است که در حوادث هفته های اخیر مکرراً به آتش کشیده شده اند.

او با اشاره به جمع کردن سطل تا تا پایان ناآرامی ها گفت که هر سطل ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد.

درباره اظهار نظر اول او، ما هم نظری نداریم چرا که از مهدی چمران، که به اعتبار برادر شهیدش مصطفی چمران پله های ترقی را درنوردیده است، انتظار نداریم حتی نیمی از شجاعت و مردمی بودن برادر شهیدش را داشته باشد و در موضوعی به عیانی محکوم بودن حمله به دانشگاهی در چند خیابان آن طرف تر از شورای شهر، بتواند نظری بدهد.

اما درباره سطل های زباله شهرداری که مستقیماً به کار و مسوولیت او بر می گردد باید از او پرسید که آیا اطلاعاتش درباره همه دخل و خرج های شهرداری تهران در حد قیمت همین سطل هاست؟

همین الان اگر شما بخواهید به صورت اینترنتی و تنها یک عدد سطل زباله شهری - از همین ها که شهرداری در کنار معابر گذاشته است - بخرید قیمتی که به شما می دهند  4 میلیون تومان است. دقت کنید که این قیمتِ تک فروشی است و وقتی شهرداری بخواهد هزاران سطل بخرد حتماً با قیمتی بسیار بسیار کمتر از این می تواند خرید کند.

حال رئیس شورای شهر تهران قیمت همین سطل ها را 2.5 تا 3.75 برابر بهای تک فروشی اعلام کرده است (4 میلیون را 10 الی 15 میلیون گفته) و خدا می داند چند برابر قیمت عمده فروشی!

سوال اینجاست که بقیه مخارج شهرداری - که از جیب مردم تامین می شود - را به قول تهرانی ها همین گونه "دولا پهنا" حساب می کنید یا انشاءالله فقط محدود است به سطل های زباله؟!

آسیب های مالی ناآرامی های اخیر را چطور؟ آن را هم همین گونه محاسبه می کنید؟

یا شاید هم ندانسته حرف می زنید که برای رئیس شورای شهر پایتخت، "عذر بدتر از گناه" است.

اعتبار اعداد را هم از بین بردید... زیاده عرضی نیست!  

.

.


بازنشر از : منبع: عصر ایران