مهران محمدی امین

سازمان آتش نشانی کامران زنگیشه شهرداری تهران رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین تهران از استقرار ۱۵۰۰ نفر از پاکبا

1401\05\30 16:43:04


استقرار ۱۵۰۰ نفر از پاکبانان در مرزهای کشور

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین تهران از استقرار ۱۵۰۰ نفر از پاکبانان در مرزها خبر داد و گفت: ۱۳۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری در مرزها مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران زنگیشه در نشست خبری ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران با بیان اینکه در مجموعه ستاد اربعین کشور ۲۷ کمیته وجود دارد که یکی کمیته خدمات شهری است، گفت: مسئولیت خدمات شهری در حوزه اربعین بر عهده شهرداری تهران است.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین تهران خاطرنشان کرد: در مجموع در مرزهای خروجی و کشور عراق موضوع نظافت، پاکسازی و رفت و روب را انجام خواهیم داد و با ایجاد چهار قرارگاه در مرزها نسبت به جمع آوری پسماندها اقدام خواهیم کرد. وی با بیان اینکه برای هر مرز یکی از مناطق را به عنوان معین آن مرز در نظر گرفته‌ایم، گفت: با توجه به اینکه مرز مهران بیشترین خروجی را دارد، امسال دو منطقه برای این مرز در نظر گرفته شده که شامل مناطق پنج و ۱۱ است. زنگیشه تصریح کرد: در مرز شلمچه، شهرداری منطقه یک برای نظافت و پاکسازی در نظر گرفته شده و در مرز چذابه شهرداری منطقه سه مستقر خواهد شد و مرز خسروی نیز با منطقه ۲۲ خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ نفر از پاکبانان در مرزها مستقر خواهند شد و کار را دنبال خواهند کرد، گفت: در مجموع ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری در مرزها مستقر هستند. زنگیشه گفت: هزار نفر از پاکبانان به‌صورت داوطلب آماده شده‌اند و پانزدهم شهریور ماه اعزام خواهند شد و پایان مأموریت ما در عراق دو روز بعد از اربعین است. رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین تهران اذعان کرد: هیچ مبلغ اضافه و یا حق مأموریتی به کارکنان خدمات شهری داده نخواهد شد و همان حقوقی که در تهران دریافت می‌کنند، دریافت خواهند کرد.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی در هر چهار مرز حضور پیدا خواهد کرد تا با امکانات خود با مه‌پاش‌ها برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده کنند. زنگیشه گفت: عزیزان خدمات شهری در تمامی مرزها حضور دارند و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی ثابت ساخته شده رفع نواقص شده‌اند و در مواردی که نیاز به سرویس بهداشتی سیار باشد با هماهنگی سازمان زیباسازی نسبت به ارسال سرویس‌های ۲۰ چشمه‌ای سیار اقدام کرده‌ایم‌. رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین تهران عنوان کرد: کار اصلی را شهرداری نجف و کربلا انجام دادند و ما بخش کوچکی از کار هستیم که در کنار عزیزان هستیم و هر بخشی از کار که به ما محول شود با افتخار انجام خواهیم داد.

هر یک از مناطق با ظرفیت خوبی حضور پیدا خواهند کرد.. .


بازنشر از : مهر

سازمان آتش نشانی

کامران زنگیشه

شهرداری تهران