مهران محمدی امین

عتبات عالیات سازمان حج و زیارت فراجا در نشست مشترک مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و مجموعه حج و زیارت اعلام شد

1401\06\07 18:41:58


اعزام ۵ هزار خانواده سفر اولی نیروی انتظامی به عتبات

در نشست مشترک مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و مجموعه حج و زیارت اعلام شد که تا پایان امسال ۵هزار خانواده سفر اولی نیروی انتظامی در قالب کاروان‌های سازمان حج به کربلای معلی اعزام می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسمی که ظهر دوشنبه در سازمان عقیدتی سیاسی فراجا برگزار شد تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری توسط حجج اسلام سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به امضا رسید.

هدف از امضای این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی و اجرایی طرفین در جهت اعزام کارکنان فراجا و خانواده‌های آنان به عتبات عالیات می‌باشد. در این تفاهم نامه تعهدات و اقدامات طرفین عنوان و بر مشارکت و بهره مندی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و مجموعه حج و زیارت برای برطرف نمودن نیازهای متقابل تاکید شده است. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در این نشست با اشاره به اعطای تسهیلات به زائران سفر اولی به کربلا معلی گفت: از خرداد ماه تاکنون بیش از ۱۵۵۰ خانواده به عتبات عالیات اعزام شدند و بناست تا پایان سال ۵ هزار خانواده در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت اعزام شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با بیان اینکه ما وارد کاروان بری و امور پشتیبانی نمی‌شویم، ادامه داد: با تعامل و همکاری سازمان حج و زیارت تلاش داریم تا کاروان‌ها در زمان مقرر خود اعزام شوند و امکانات و تسهیلات مناسب برای آنان فراهم شود و به کاروان‌های اعزامی سخت نگذرد. در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تقدیر از تلاش پرسنل نیروی انتظامی برای برقراری آرامش در جامعه و تأمین امنیت شهروندان، به آیه ۱۵۹ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: امروز در نظام اسلامی چه دولتمردان و چه نیروهای نظامی و انتظامی تلاش می‌کنند که به مردم خدمت کنند و با محبت و رحمت با افراد برخورد نمایند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به فاصله خیلی زیاد بین کارکنان خدوم و خدمت گذار پلیس کشورمان با پلیس خشن در اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: پلیس نشان داده است که با مردم رفتار محبت آمیزی دارد و با اینگونه برخورد، آنها دنیایی از صفا را با مردم تقسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: این توفیقی است که خداوند به مسئولان نظام عطا کرده است تا با ادبیات نرم و خاضعانه در مقابل مردم قرار می‌گیرند. حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری آماده همکاری با سازمان عقیدتی سیاسی ناجا برای مدیریت بهتر اعزام زائران نیروی انتظامی است، تصریح کرد: ما با توان به عزیزان نیروی انتظامی و یا نیروهای دیگر که به عتبات اعزام می‌شوند خدمت کرده و قدردان زحمات آنان هستیم. وی افزود: روحانیون عقیدتی سیاسی فراجا هم می‌توانند با طی مراحل لازم به روحانیون خدمتگزار در بعثه بپیوندند و به کاروان‌های زیارتی نیروی انتظامی خدمات ارائه دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: امام حسین (ع) چراغ برای هدایت بشریت و کشتی نجات انسان‌ها است و کسی که خود را به مکتب سیدالشهداء گره بزند راه را گم نمی‌کند و به ساحل نجات خواهد رسید. حسینی با بیان اینکه مجموعه حج و زیارت وظیفه خدمتگزاری به مهمانان سید الشهدا در اعتاب مقدسه و ضیوف الرحمان را بعهده دارد، افزود: خدمت به مجموعه عزیز، سلحشور، جان برکف و مدافع وطن نیروی انتظامی یک توفیق الهی است. به گفته سردار اشتری در همین ایام اربعین ۳۰ هزار نفر در حال خدمت هستند بنابراین خدمت به این مجموعه را یک فریضه می‌دانیم که باید به بهترین نحو انجام شود.

تبلیغات
لاینر و چراغ خطی لاله زار
لاینر و چراغ خطی لاله زار

چراغ خطی و لاین نوری لاله زار ارائه چراغ خطی و لاینر برند های 4m فورام اکووات داتیس افراتاب شعاع الکتریک شعاع پارس توس بروکس شیله مازی نور و ستاره شمال در بازار لاله زار است

وی به استقبال مردم از بسته‌های متنوع زیارتی در ایام عید نوروز اشاره کرد و گفت: برای سفر سوریه نیز تنوع بسته‌ها را در ایام عید انجام دادیم و بنا داریم این کار را در طول سال ادامه دهیم و در خصوص مدت سفر به زائر قدرت انتخاب بدهیم. حسینی با اشاره به مسئولیت‌های سازمان حج و زیارت در مراسم اربعین، افزود: ۴۰۰ کارگزار در طول مسیر و شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا برای راهنمایی زائران مستقر خواهند شد. همچنین ۵۰ دستگاه آمبولانس که توسط بیمه سامان هدایت می‌شود برای خدمات دهی به زائران فعال می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و مردم با ثبت نام در این سامانه علاوه بر برخورداری از خدمات بیمه می‌توانند برای تهیه بلیط به قیمت مصوب اقدام کنند. حسینی در ادامه مزایای کاروان‌های اعزامی در قالب سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات را برشمرد و گفت: زائرانی که با کاروان‌های حج و زیارت به عراق می‌روند از بیمه و پوشش درمانی در عتبات بهره مند هستند. بحث امینت در عراق بسیار مهم است و کاروان‌های دیگر چنین مزیتی را ندارند.

وی تصریح کرد: مجموعه حج و زیارت آماده همکاری و ارائه خدمات به نیروی انتظامی است و ما تلاش می‌کنیم بهترین خدمات را به زائران این نیرو ارائه دهیم. در پایان این مراسم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در گفتگو با خبرنگاران تفاهم نامه امضا شده را در مسیر خدمتگزاری به کارکنان شریف و زحمتکش نیروی انتظامی دانست و گفت: در این ایام حدود سی هزار نفر از این نیرو برای خدمت رسانی به زائران حسینی درتلاش هستند تا شاهد اربعینی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته باشیم. وی افزود: در تمام مرزهای اصلی موکب شهدای ناجا برقرار است و علاوه بر استقبال از زائران فعالیت‌های فرهنگی نیز در این موکب ها ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب هم گفت: برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ارتباط با مراسم اربعین تاکنون خوب پیش رفته و با همکاری همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی ایران و عراق امسال شاهد فعالیت‌های فرهنگی بیشتر و حضور پرشور زائران حسینی در این مراسم خواهیم بود. رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان اینکه خدمات موکب‌های عراقی معمولاً در ده روز منتهی به اربعین ارائه می‌شود از زائران خواست که سفر خود به عراق را مدیریت کرده و زیارت و مدت اقامت خود در آن کشور را کوتاه نمایند.. .


بازنشر از : مهر

عتبات عالیات

سازمان حج و زیارت

فراجا