مهران محمدی امین

مهدی رشیدی جهان سنگاپور دانش آموزان دبیر هفتمین دوره جشنواره ابن سینا از امتیازات درنظر گرفته شده برای دانش آموزا

1401\06\23 17:52:41


امتیازات ویژه برای برگزیدگان جشنواره دانش آموزی

دبیر هفتمین دوره جشنواره ابن سینا از امتیازات درنظر گرفته شده برای دانش آموزان برگزیده خبر داد.

مهدی رشیدی جهان در حاشیه اختتامیه هفتمین دوره جشنواره دانش آموزی ابن سینا اطهار کرد: این جشنواره با حضور تیم‌های داخلی و ۳۶۰۰ دانش آموز از اقصی نقاط کشور همچنین با حضور دانش آموزان ۸ کشور خارجی برگزار شد.

وی افزود: این رویداد اولین رویداد مبنتی بر آموزش در قالب ۵ برنامه بود که مسابقه ملی کافه کد، مسابقه ملی کارآفرین شو، نمایشگاه دستاوردها و اختراعات دانش آموزی، مدرسه تابستانی نانو و نمایشگاه دستاوردهای نانو، مدرسه تابستانی دانش مغز از جمله بخش‌های این رویداد بود. رشیدی جهان گفت: رویدادهای این جشنواره در زمان‌های مختلف برگزار و برگزیدگان برای تقدیر دعوت شدند تا امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران میزبان آنان باشیم‌. وی ادامه داد: برای برگزیدگان شرایط ویژه ای مهیا شده است تا در مسابقات بین‌المللی و جهانی مکزیک، کرواسی، سنگاپور، مسابقات علمی پژوهشی اندونزی شرکت کنند و مقالات برتر دانش آموزان برگزیده نیز در مجلات داخلی و خارجی به چاپ می‌رسد.

دبیر هفتمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا اظهار کرد: برای بخش‌های مختلف برای برگزیدگان تدارکاتی صورت پذیرفته است که به طور مثال برگزیدگان مدرسه دانش مغز می‌توانند از محل آزمایشگاه ملی نقشه برداری بازدید کنند. برای مدرسه تابستانی نانو در نمایشگاه مهرماه ستاد توسعه نانو نیز شرایطی فراهم کردیم تا دانش آموزان برگزیده در این نمایشگاه شرکت داشته باشند. رشیدی جهان گفت: در بخش مسابقه ملی کارآفرین شو دانش آموزان برتر به زیست بوم نوآوری کشور معرفی و در رویداد مسابقه کافه کد و در مراکز استعدادیابی این رویداد، برای آنان برنامه‌های تکمیلی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تفاوت اصلی جریان انتخاب برگزیدگان با رویدادهای دیگر این بود که دانش آموزان با هم رقابت نمی‌کنند تفاوت‌های فردی را در نظر می‌گیریم و پروژه‌ها با استاندار سنجیده می‌شود که هرکدام که حدنصاب استاندارد را به دست آورده باشند از آنها تقدیر خواهد شد. وی همچنین خبر داد به محض اتمام رویداد امسال برای شکل دهی هشتمین جشنواره که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود اقدام و برنامه‌ریزی خواهیم داشت.. .


بازنشر از : مهر

مهدی رشیدی جهان

سنگاپور

دانش آموزان