مهران محمدی امین

اربعین 1401 ستاد مرکزی اربعین سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه سلامت زائران اولو

1401\06\07 21:32:07


امنیت و سلامت زائران اولویت اصلی ستاد مرکزی اربعین است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه سلامت زائران اولویت اساسی است، گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با ظرفیت و آمادگی کامل در صحنه و میدان عملیات حضور دارند.

سید مجید میراحمدی، روز دوشنبه در نشست کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی که با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در محل وزارت کشور برگزار شد؛ افزود: در مراسم معنوی اربعین امسال موضوع سلامتی زائران دغدغه و اولویت اساسی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی در دستور کار قرار دارد که با توجه به گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت مضاعفی برخوردار است. میراحمدی تصریح کرد: در نشست امروز، اعضای کمیته بهداشت و سلامت اربعین حسینی بر پرهیز از حضور افراد مسن، دارای بیماران زمینه‌ای، افراد دارای مشکلات تنفسی و همچنین کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل مساله گرما و ازدحام جمعیت تاکید کردند. وی با بیان اینکه رئیس جمهوری همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامتی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید دارند؛ گفت: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، متولیان اصلی سلامت زائران در پایانه‌های مرزی و آن سوی عراق را برعهده دارند و برای همین با تمام ظرفیت در این عرصه وارد می‌شوند.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: لازم است تا آغاز این مراسم معنوی همه امکانات و نیازهای درمانی، تأمین و در مرزها و مسیر حضور زائران مستقر شود. میراحمدی تصریح کرد: خوشبختانه با تجارب موجود، آمادگی خوبی در دستگاه‌های متولی در تأمین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم همچون گذشته، رضایت مندی زائران را در این زمینه جلب کنیم و خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شود. وی همچنین درباره ازدحام در خروجی‌های مرز هم خاطرنشان کرد با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تلاش بر این است تا جمعیت متناسب با ظرفیت گذرگاه‌های مرزی، هدایت شوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه صحبت‌های خود گفت: بر اساس آخرین برآوردها، تقاضای تمدید و صدور گذرنامه امسال در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد که نشان از استقبال عاشقان حسینی برای حضور در عتبات عالیات است. در ادامه این نشست نماینده جمعیت هلال احمر از افزایش سه برابری پایگاه‌های درمانی، نیروی انسانی و لجستیک در اربعین امسال خبر داد. همچنین نماینده وزارت بهداشت هم از آمادگی کامل این وزارتخانه در تجهیز کامل امکانات بهداشتی اعم از سرم که مهم‌ترین ابزار درمان گرمازدگی است سخن گفت و اعلام کرد: با وزارت بهداشت عراق هم هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران به عمل آمده است..

.


بازنشر از : مهر

اربعین 1401

ستاد مرکزی اربعین

سید مجید میراحمدی