مهران محمدی امین

بارندگی اداره کل هواشناسی اصفهان کاهش دما آلودگی هوا اصفهان- کارشناس اداره کل هو

1401\08\30 16:07:05


بارش‌های پاییزی در اصفهان ۴۵ درصد افزایش یافت

اصفهان- کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میزان بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه میانگین بارشی استان اصفهان از ابتدای سال زراعی جاری تا ۲۹ آبان ماه حدود ۴۰ میلیمتر است، اظهار داشت: بارش‌های استان در مدت مشابه سال گذشته در چنین روزی ۲۷.۵ میلیمتر و در بلندمدت مشابه تا امروز ۲۵.۰۶ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: بارش‌های تاکنون در استان در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان هفته جاری سکون جوی در استان حاکم است، افزود: آسمان بیشتر مناطق در این مدت صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. اوج‌گیری آلودگی هوا در اصفهان آقایی خاطر نشان کرد: سکون جوی و انباشت آلاینده‌های جوی در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی به تشدید غبارآلودی، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید می‌انجامد.

وی اضافه کرد: شاخص کیفی هوای اصفهان از فردا سه‌شنبه تا روز پنجشنبه به سبب سکون جوی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و در صورت کنترل نشدن منابع ثابت و متحرک آلاینده، احتمال افزایش شاخص‌ها در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان وجود دارد. کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوای استان در ۲۴ ساعت پیش‌رو تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. آقایی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر و خور و بیابانک با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود..

.


بازنشر از : مهر

بارندگی

اداره کل هواشناسی اصفهان

کاهش دما

آلودگی هوا