مهران محمدی امین

صادق ضیائیان آب و هوا سازمان هواشناسی رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از وقوع بارندگی در ب

1401\07\22 11:31:46


بارندگی در ۵ استان . آسمان تهران نیمه ابری

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از وقوع بارندگی در برخی نقاط کشور تا روز دوشنبه خبر داد.

، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: تا روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

تبلیغات
برق و روشنایی ساختمان
برق و روشنایی ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی، در استان‌های ساحلی خزر و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و شمال شرق بارندگی و در نوار شمالی کشور کاهش دما رخ خواهد داد، افزود: بارش در روز سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر تشدید می‌شود و دریای خزر نیز در این روز مواج است. به گفته ضیاییان تا سه شنبه شرایط برای وقوع پدیده گرد و خاک بر روی عراق و انتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیاست. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۳ مهرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای درجه ۲۸ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۲۴ مهرماه) نیمه ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ مهر ماه) اهواز با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

صادق ضیائیان

آب و هوا

سازمان هواشناسی