مهران محمدی امین

خراسان رضوی مشهد آستان قدس رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشهد ـ عضو شورای اسل

1401\06\07 15:42:49


باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران در مشهد پهن شود

مشهد ـ عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهردار مشهد باید پاسخگو باشد که در این مدت جذب چند سرمایه گذار به نتیجه رسیده است، آن هم در شرایطی که باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حسامی ظهر دوشنبه در نطق پیش از دستور پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: در مشهد فقر سرمایه گذاری داریم و تمام عملکرد حوزه اقتصادی شهرداری، اخذ وام و زمین فروشی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برای اجرایی کردن طرح انتقال پادگان از شهردار سپاسگزاریم اما خبری از طرح مهم دیگری نیست. وی گفت: مدیریت شهری این کلانشهر تذکرات شورا را جدی نمی‌گیرد و عملکرد شهرداری مشهد در برخی موارد قابل قبول نیست. حسامی افزود: شهرداری باید برنامه جامع درآمدی با رویکرد درآمد پایدار را به شورای شهر ارائه می‌داد اما این برنامه تا کنون هنوز ارائه نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مصوب و ابلاغ شده اما ۶ ماه از سال گذشته و اعتبارات تخصیص یافته نسبت به کل اعتبارات بودجه کمتر از ۲۰ درصد است و اقدام خاصی صورت نگرفته است. وی گفت: لایحه تفریغ بودجه شهرداری نیز هنوز به شورا ارائه نشده که این بیانگر ضعف نظام برنامه ریزی شهرداری و معاونی است که چندین بار استعفا داده است. مطالبات پیمانکاران بر زمین مانده است حسامی افزود: چند ۱۰ میلیارد تومان پاداش طی یک سال در شهرداری آن هم به افرادی که تناسبی با کارهای اجرا شده ندارند پرداخت شده و این در شرایطی است که مطالبات پیمانکاران بر زمین مانده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد با حدود چهار میلیون مجاور و ۳۰ میلیون زائر باید مهد خدمت باشد و سیاستگزاری کلان و تحول گرایانه با نظام مدیریت یکپارچه، علمی و مبتنی بر فرایندهای شفاف در این شهر عملیاتی شود. وی افزود: تحقق رویکرد کاربردی مردم محور، طراحی و اجرای طرح‌های کلان و اولویت دار از نگاه مردم و در تراز مشهد الرضا (ع)، ارج نهادن به سرمایه گذاران و تکریم سرمایه‌های شهرداری و ارائه و اجرای برنامه جامع درآمدی با تاکید بر برنامه پایدار برای مدیریت این کلانشهر ضروری است. مشروح مصوبات پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر همچنین در پایان پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد مقدس پرداخت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: اولین دستورکار این جلسه به تصویب لایحه بخشودگی عوارض پروانه ساختمانی زمینی جهت ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی اختصاص یافت. وی افزود: براساس این مصوبه، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری و همکاری با آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی، بدهی عوارض پروانه ساختمانی و خدمات آتش نشانی و قطار شهری زمین واقع در وحید ۸ را تا سقف مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان هبه نماید. حاجی‌بگلو با اشاره به تصویب لایحه تسویه بدهی‌های نقدی شهرداری مشهد، گفت: با تصمیم امروز اعضای شورای شهر، شهرداری مجاز است برای تسویه بدهی‌های شهرداری مشهد مقدس با پیمانکاران، بانک‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق تأمین منابع توسط کارگزارانی که توان‌سنجی آنها، توسط شهرداری مشهد مقدس تأیید شده است، در قبال اعطای مجوزات، امتیازات و تسویه بدهی‌های ساختمانی، با لحاظ تخفیف نقدی موضوع مصوبات شورای اسلامی شهر تهاتر نماید..

.


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

مشهد

آستان قدس رضوی

دانشگاه علوم پزشکی مشهد