مهران محمدی امین

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران حمید پیروی مشاور بهداشت روان رئیس دانشگاه علوم پزشکی

1401\06\07 18:31:57


برگزاری دومین پودمان آموزشی کارشناسان مشاوره دانشگاههای پزشکی

مشاور بهداشت روان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری افتتاحیه دومین پودمان آموزشی تخصصی ویژه روسا و کارشناسان ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، باز آموزشی یکی از تدابیر به روز رسانی دانش حرفه‌ای برای توانمندسازی مشاوران است و هر ساله در دستور کار اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی است.

بر همین اساس از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ طی یک نظرخواهی، موضوعات مورد نیاز احصاء و در نشست‌های متعدد هیأت اندیشه ورزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام چهار دوره پودمانی آموزشی برای سال ۱۴۰۱ مورد تأیید و تصویب قرار گرفت. مقرر شد دوره پودمانی پیش از آغاز سال تحصیلی و دو دوره دیگر در بازه زمانی شروع دو نیمسال تحصیلی برگزار شود. برگزاری این دوره‌ها دو هدف ۱- ارتقای دانش حرفه‌ای کاربردی ۲- تغییر رویکرد ارائه خدمات با محوریت تقویت مؤلفه‌های دینی و فرهنگی را دنبال می‌کند.

پودمان اول با حضور ۱۵۰ نفر از رؤسا و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ مرداد برگزار شد و پودمان دوم با حضور دکتر عباس شیراوژن، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسئولان و متخصصان 8 شهریور در محل سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح خواهد شد. این پودمان ۳ روزه با حضور مدرسان برجسته کشوری در حوزه‌های علمی و دینی و با سرفصل‌های آموزشی: ۱- اصول اخلاقی و ضوابط حرفه‌ای مشاوره و رواندرمانی ۲- مداخلات مبتنی بر شواهد خودکشی ۳- شادکامی با رویکرد دینی ۴- نقش فرهنگ در مشاوره و روان درمانی طی ۳ روز از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ شهریور ماه به میزبانی مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی ایران

حمید پیروی