مهران محمدی امین

معرفی کامل بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی : مزایا، ویژگی ها، درسنامه، تست، مشخصات کتاب و...

1401\06\23 19:26:15


بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی کدام است؟

معرفی کامل بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی : مزایا، ویژگی ها، درسنامه، تست، مشخصات کتاب و...

برای موفقیت در کنکور سراسری داوطلبان باید با بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی آشنا شوند تا بتوانند با مطالعه این منابع رتبه خوبی را در این آزمون کسب کنند.

برای اکثر داوطلبان رشته تجربی درس‌های تخصصی مثل شیمی و زیست اولویت دارد و یکی از درس‌هایی که مورد بی‌توجهی آنها قرار می‌گیرد درس شیرین اما دشوار ریاضی است.

اولین قدم برای یادگیری بهتر هر درسی انتخاب منابع باکیفیت آن است. این منابع باید تمام نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کند و محتوای مطالب را با یک لحن و بیان جذاب و گیرا انتقال دهد. برای انتخاب منبع مناسب برای درس ریاضی باید چند نکته را رعایت کنید؛ برای مثال باید توقع شما از یک کتاب کمک‌ درسی ریاضی مشخص شود و باید بدانید که سطح علمی خود را در این درس به چه شکلی ارزیابی می‌کنید و با چه سبک کتاب‌هایی بیشتر ارتباط می‌گیرید.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با درس ریاضی ارتباط خوبی ندارید و پایه علمی‌تان ضعیف است و یادگیری این درس به یکی از چالش‌های شما برای شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی تبدیل شده باید بدانید که بسیاری از داوطلبان رشته تجربی با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

اینکه شما به‌خوبی این درس را فرا بگیرید، می‌تواند باعث شود تا از رقبای خود جلو بزنید.

 ریاضی در کنکور تجربی حاوی ۳۰ سؤال است که باید در مدت ‌زمان ۴۷ دقیقه به آنها پاسخ داده شود؛ در نتیجه داوطلبان باید به حدی این این درس مسلط باشند که بتوانند در این زمان کم به‌راحتی به این سؤالات پاسخ دهند. بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی که در ادامه مطلب آنها را معرفی می‌کنیم نقش بسزایی برای موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری رشته تجربی دارند پس از استفاده از آنها امری ضروری تلقی می‌شود.

 

ریاضی جامع خیلی سبز تجربی

در سال 1400 بر روی کتاب ریاضی جامع خیلی سبز تجربی، بازنویسی و ویرایش انجام شده و آخرین نسخه آن هم اکنون در بازار عرضه می‌شود. این کتاب کاملاً به شکل تستی طراحی شده و در جهت موفقیت در آزمون‌های آزمایشی و کنکور تألیف شده است.

در این کتاب مطالب کتاب‌های درسی ریاضی دهم، ریاضی یازدهم و ریاضی دوازدهم به شکل کامل یک جا جمع‌آوری شده است. به‌عنوان مثال تمام موضوعات تابع از کتاب‌های درسی در فصل اول گردآوری شده‌اند.

فهرست ریاضی جامع خیلی سبز تجربی شامل شماره صفحه هر درس از هر فصل است که هر فصل شامل چند درس می‌باشد. همچنین در فهرست، منبع هر یک از مطالب کتاب‌های درسی مشخص گردیده است.

لحن این کتاب رسمی، اما به شکل کاملاً ساده و روان است و برعکس کتاب‌های دیگر این انتشارات، با لحن عامیانه و شوخ ‌طبعی مطالب آموزش داده نشده است.

جلد اول این کتاب که به‌عنوان بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی شناخته می‌شود، حاوی درس‌نامه‌ها، تست‌ها به همراه پاسخ‌نامه کلیدی و جلد دوم حاوی پاسخ تشریحی تست‌های جلد اول است. همچنین جلد اول این کتاب درس‌نامه و تست‌ها را شامل شده و جلد دوم پاسخ‌نامه تشریحی آنها است.

با تمام فشردگی مطالب این کتاب، با توجه به کادرهایی که برای تست‌ها و نکات در درس‌نامه در نظر گرفته شده، صفحه‌آرایی آن مرتب است. کتاب ریاضی جامع خیلی سبز تجربی حاوی درس‌نامه‌هایی است که برای آموزش به‌عنوان منبع دوم و تست‌های آن به‌عنوان منبع اول تست‌زنی می‌توانند مورداستفاده داوطلبان کنکور تجربی قرار بگیرند.

با اشاره به تعداد بالای تست‌های کتاب، مطالب باید موازی با تدریس معلم یا برنامه آزمون‌های آزمایشی مورداستفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد.

در درس‌نامه‌های کتاب ریاضیات تجربی جامع خیلی سبز که در جلد اول قرار گرفته، هر فصل به چند درس تقسیم شده است. این تقسیم‌بندی‌ها به شکلی است که هردرس حجم کمی دارد و این موضوع می‌تواند برای خواننده مطالب حس خوبی را به دنبال داشته باشد. بیشتر درس‌نامه‌ها به‌صورت نکته و تست است.

در آخر باید اضافه کنیم که کتاب ریاضی جامع تجربی خیلی سبز جزو بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی است که می‌توان از آن جهت تسلط بر تست‌زنی و یادگیری ریاضیات سه‌پایه رشته تجربی استفاده کرد که نیاز شما را به طور کامل رفع می‌کند.

این کتاب همچنین یک جلد با طراحی گرافیکی زیبا، فونت با اندازه مناسب و خوانا، تعداد صفحات مناسب، صفحه‌آرایی متناسب و مزیت‌های زیاد دیگر است که در کنار مطالب مفید و کاربردی باعث شده تا شما از رقبای خود جلوتر می‌برد. این کتاب برای کسانی مناسب است که قصد دارند مباحث کتاب درسی را تکمیل کنند و تسلط کافی بر مطالب آن‌ها دارند.

photo5839262275662363292

ریاضی جامع مهروماه

کتاب ریاضی جامع مهروماه جزو بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی است که تمامی مباحث و مطالب موردنیاز برای کنکور سراسری را جمع‌آوری کرده است.

درسنامه‌‌های این کتاب با دسته‌بندی موضوعات، مطابق با کتاب درسی جدید است و آموزش مطالب آن کامل و روان و به شکل فراتر از استانداردهای کتاب‌های موجود در بازار است که باعث شده این به یک کتاب منحصر به فرد تبدیل شود.

از هر فصل خلاصه‌ای قرار داده شده که در آن علاوه بر فرمول‌ها به شکل دسته‌بندی شده تمامی روش‌ها و نکات ارائه شده است که دانش‌آموز را قادر به خواندن فصل در یک نگاه می‌کند.

از ویژگی‌های دیگر درس‌نامه این کتاب می‌توان به مشخص‌کردن قسمت‌های مختلف با یک آیکون یا نماد تصویری اشاره کرد. برای مثال نکته‌ها با نماد لامپ، تذکرها با نماد دست و غیره معین شده است.

از مزیت‌های دیگر این درس‌نامه در کنار هم قرارگرفتن مباحث هر سه ‌پایه است.

برای مثال مباحث حد و پیوستگی سه‌ پایه مقطع متوسطه در کنار هم جمع‌آوری شده تا داوطلبان راحت‌تر و با درک عمیق‌تر این مطلب را بیاموزند.

از جمله ویژگی‌های کتاب ریاضی جامع مهروماه می‌توان به مواردی همچون ویژه داوطلبان کنکور رشته تجربی، متناسب با سطح جدید سؤالات کنکور سراسری، ارائه مطالب به‌صورت درس به درس و پایه به پایه، منطبق با کتاب‌های درسی جدید آموزش و پرورش، شامل ریاضی دهم و یازدهم و دوازدهم رشته تجربی، ارائه درس‌نامه درس به درس به‌صورت کامل و جامع، ارائه مثال‌های متنوع و کاربردی با تمرین‌های مربوط، بانک تست تألیفی و کنکوری استاندارد و طبقه‌بندی شده، شامل تست‌های ارائه شده در آزمون‌های قلم چی، ارائه راهکارهای تستی خلاقانه برای حل تست‌ها، پاسخ‌نامه کلیدی در جلد اول کتاب و پاسخ‌نامه تشریحی در جلد مکمل کتاب و همراه داشتن سؤالات کنکور سراسری جدید اشاره کرد.

photo5839262275662363293

آیا خرید منابع کنکور از یک انتشارات کار درستی است؟

 امروزه کتاب‌های کنکوری برای داوطلبان رشته‌های مختلف اشباع شده است و این موضوع موجب شده تا دانش‌آموزان نتوانند به‌راحتی منابع مورد نیازشان را تهیه کنند. همچنین پیش از این هم اشاره شد که انتخاب بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که این درس در رتبه کنکور سراسری تأثیر بسزایی می‌گذارد؛ اما باید بدانید که علاوه بر درس ریاضی دروس تخصصی دیگری هم وجود دارد که باید منابع آن به‌درستی انتخاب و مطالعه شود.

از جمله این دروس تخصصی می‌توان به درس زیست‌شناسی اشاره کرد که انتشارات مختلفی منابع بسیاری را از آن به چاپ رسانده‌اند. ازمحبوب‌ترین و بهترین منابع زیست می‌توان به کتاب زیست جامع خیلی سبز اشاره کرد.

این کتاب از محبوبیت زیادی در بین داوطلبان کنکور رشته تجربی سال‌های گذشته برخوردار بوده است و تاکنون دانش‌آموزان زیادی با مطالعه آن توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را در کنکور کسب کنند. با این اوصاف نتیجه می‌گیریم که خرید منابع کنکور از یک انتشارات کار درستی نیست و شما باید بر اساس ویژگی‌های کتب، کتاب موردنظر خود را انتخاب کنید نه بر اساس اینکه یک انتشارات محبوب است.

. .


بازنشر از : خبرفوری