مهران محمدی امین

بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان و ایثارگران عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگرا

1401\05\30 16:44:16


تامین اعتبار اصلی ترین نیاز برای درمان ایثارگران است . بدهی بنیاد شهید به سازمانهای بیمه گر

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از بدهکار بودن این بنیاد به شرکت های بیمه تکمیلی خبر داد و گفت:اصلی ترین نیاز ما برای درمان ایثارگران، تامین اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عباسپور در نشست خبری یکشنبه ۳۰ مرداد، ضمن اشاره به طراحی هرم سلامت ایثارگران گفت: ما برای مدیریت مناسب ایثارگران در بخش درمان، هرم سلامتی را تبیین کرده‌ایم؛ تا بتوانیم تمام خدمات درمانی ایثارگران را در لایه‌های این هرم تبیین، اجرا و ارائه کنیم.

عباسپور ادامه داد: در پایه‌های هرم سلامت بحث بیمه‌های پایه و بیمه‌های تکمیلی مطرح است و تمام ایثارگران را تحت پوشش بیمه پایه قرار داده‌ایم. وی افزود: بنیاد به‌صورت مستقیم حدود ۹۵۰ هزار نفر از ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش قرار داده است و سایر خانواده‌های ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های پایه دستگاه‌های مربوطه هستند. معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لایه بعدی طراحی شده بیمه تکمیلی است که به صورت کامل تمام خدماتی که مورد نیاز ایثارگران است در این بیمه تعریف شده و یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عباسپور ادامه داد: پایش سلامت در لایه بعدی قرار دارد. ایثارگران در درمان‌های غیرمستقیم بدون نیاز به مراجع به بنیاد شهید می‌توانند به مراکز طرف قرار داد مراجعه کنند و از خدمات استفاده کنند. وی افزود: با همکاری بیش از هزار و چهارصد نفر از پزشکان عمومی کشور که با بنیاد از طریق بیمه تکمیلی طرف قرارداد هستند، ویزیت در منزل و ویزیت‌های تخصصی خواهند داشت.

عباسپور گفت: همه جانبازان بالای ۵۰ درصد، والده و همسران شهید و سایر ایثارگرانی که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند، تحت پوشش بیمه سلامت ما قرار دارند. وی خاطرنشان کرد: پایش سلامت ما حدود ۲۱۰ هزار نفر را شامل می‌شود که سال گذشته توانستیم ۱۴۹ هزار نفر را پایش کنیم و امسال هم ۶۸ هزار و ۳۲۱ نفر را تحت پوشش بیمه پایش سلامت قرار داده ایم. این مقام مسئول ادامه داد: در لایه بعدی، اردوها ورزشی، فرهنگی، تفریحی وجود دارد.

در این اردوها، ایثارگران با خانواده دعوت می‌شوند و ضمن اردو، آموزش‌های خاصی نیز به آنها داده می‌شود. عباسپور افزود: تشکیل کلینیک‌های تخصصی در لایه بعدی است. در بیمارستان‌های تخصصی خاتم الانبیا و ساسان به طور مشخص، کلینیک‌های چند تخصصی دایر کردیم و ایثارگرانی که نیاز به ارجاع داشته باشند به این کلینیک‌ها معرفی می‌شوند.

وی گفت: دعوت از متخصصان خارج از کشور نیز جز برنامه‌های بنیاد در لایه دیگر است. متخصصان درمان جانبازان شیمیایی و بیماران خاص، در سراسر دنیا شناسایی شده اند و برای درمان این عزیزان دعوت می‌شوند. عباسپور در رابطه با برنامه‌های در دست اقدام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود دو هزار تخت داریم که بنیاد مستقیم به بیماران خدمت می‌دهد.

به دنبال این هستیم این تعداد را در سال‌های آتی به هفت هزار تخت برسانیم. این طرح در ۵ استان با ایجاد بیمارستان‌های هزار تخت خوابی قرار است اتفاق بیفتد. وی ادامه داد: حدود ۲۰ درصد جامعه ایثارگری در سن سالمندی قرار دارند و تا چند سال آینده این تعداد به ۵۰ درصد خواهد رسید.

بنابراین لازم است برای این رویداد برنامه ریزی داشته باشیم. خانه‌های ایثار از جمله طرح‌هایی است که در سال‌های آینده برای خدمات توانبخشی به سالمندان ایثارگران قرار است خدمت رسانی داشته باشد. معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: امسال به دنبال افزایش آمبولانس کشور هستیم.

امسال ۱۹ عدد خرید داشته ایم و تا آخر سال ۳۰ عدد اضافه می‌شود و سعی داریم برای همه استان‌ها آمبولانس مورد نیاز بگیریم. وی ادامه داد: افزایش تجهیزات پزشکی در خصوص توانبخشی نیز جز برنامه‌های آتی بنیاد است. سرمایه گذاری برای تولید تجهیزات، پروتز یا ویلچر در دستور کار است..

.


بازنشر از : مهر

بنیاد شهید و امور ایثارگران

جانبازان و ایثارگران

عبدالرضا عباسپور