مهران محمدی امین

یوسف نوری قزوین وزارت آموزش و پرورش نظام رتبه بندی معلمان قزوین - وزیر آموزش و

1401\07\13 18:35:04


تعدادی از احکام رتبه‌بندی معلمان در مهرماه صادر می‌شود

قزوین - وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه بندی معلمان در مهرماه خبر داد و گفت: رتبه بندی معلمان آغاز شده است و تعدادی از احکام در این ماه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: ما حکمرانی را حکمرانی متعالی در نظام تعلیم و تربیت مطرح کردیم و بدون شک اولین گام در این مسیر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سند تحول آموزش و پرورش در گام اول توجه به دانش‌آموز، نیاز دانش‌آموز، شناخت دانش‌آموز و برنامه‌ریزی برای دانش‌آموز مطرح می‌شود. وی افزود: ما در نظر داریم دانش‌آموز را از حالت تک بعدی به دانش‌آموز شش ساحتی تبدیل کنیم. این مسئول ابراز کرد: دومین مؤلفه در نظام تعلیم و تربیت معلم است که برای حکمرانی شایسته این معلم باید آموزش دریافت کند و این آموزش باید براساس تکلیف موجود در قانون و دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید مجهز به زیرساخت‌های لازم از جمله برنامه درسی و ارزش‌یابی باشد تا بتوانیم معلمی با شایستگی‌های سه‌گانه و معیار را تربیت کنیم. وی ادامه داد: برخی از شهرستان‌ها با مسئله کمبود فضا مواجه هستند که علت آن نیز مهاجرت‌های صورت گرفته است که باید این مسئله تأمین شود. این مسئول تاکید کرد: سند تحول بنیادین با رویکرد جدید و مدرسه محور آغاز شده است و هم اکنون در مرحله تدوین الگو مدرسه‌ای و رهیاران تحول یعنی عاملان اصلی اجرای سند تحول هستیم که در این بخش هزار و ۷۰۰ نفر، اولین مرحله آموزش سند تحول را سپری کرده و درحال ورود به مرحله دوم هستند.

وی با بیان اینکه این افراد پیگیر اجرای سند تحول هستند و مدارس تحول نیز در سطح کشور شناسایی شده است مطرح کرد: در استان قزوین برای دوره ابتدایی ۱۷ دانش‌اموز، ۱۷ معلم و ۱۷ مدرسه داریم اما گاهاً شاهد آن هستیم که در دوره متوسطه تعداد دانش‌آموزان به حد حساب نمی‌رسد و این افراد به مدارس شبانه‌روزی راهنمایی می‌شوند یا درصورت نیاز مدارسی در این مناطق باید احداث شود. این مسئول با اشاره به اینکه کلیه مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شود ابراز کرد: در حوادث اخیر با توجه به رشد و پیشرفت علمی کشور دشمن به دنبال جلوگیری از حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در کلاس درس است. وی یادآور شد: یکی از مصادیق این مسئله تعطیلی ۲۶ ماهه مدارس در ایام کرونا است که این مسئله مورد اعتراض مجامع بیرونی قرار نگرفت اما در شرایط کنونی که مدارس بازگشایی شده دشمن با فضای امپراتوری رسانه در تلاش است تا ما را از مسیر اصلی علمی منحرف کند..

نوری تاکید کرد: دانش‌آموزان ما در سال جاری علی رغم وجود کرونا موفق به کسب ۲۰ مدال طلا شده‌اند که این نشان دهنده فعالیت حضوری دانش‌آموزان در المپیاد بود. وی گفت: با توجه به سپری شدن کلاس‌ها طی دو سال به صورت مجازی ما از همکاران می‌خواهیم ضمن دایر کردن کلاس‌ها به صورت حضوری فضای امن را برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا دانش‌آموزان متضرر نشوند. وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی در اولویت وزارت آموزش و پرورش است، بیان کرد: ۲۱۰۰ سالن ورزشی و زمین چمن در مدارس کشور احداث خواهد شد.

وی بیان کرد:: مدارس کانکسی بیش از ۱۲ نفر دانش آموز جمع آوری می‌شوند. نوری در انتها از صدور احکام رتبه بندی معلمان در مهرماه خبر داد و یادآور شد: رتبه بندی معلمان آغاز شده و تعدادی از احکام آنها در این ماه صادر می‌شود.. .


بازنشر از : مهر

یوسف نوری

قزوین

وزارت آموزش و پرورش

نظام رتبه بندی معلمان