مهران محمدی امین

معلولان بیمه سلامت سازمان بهزیستی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه از ۹ خدمت

1401\06\30 19:01:45


توسعه پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی معلولان به ۵۹ خدمت. خدمات مراکز غیردولتی هم تحت پوشش قرار گرفتند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه از ۹ خدمت ستاره دار به ۵۹ خدمت ستاره دار یعنی تمامی خدمات درمانی توانبخشی رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت پیرامون پوشش دهی ارائه خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت گفت: این پوشش دهی سال گذشته نیز برای خانواده‌های دارای فرد معلول اجرا شده بود.

کاظمی با اشاره به تفاوت تفاهم‌نامه امسال نسبت به سال قبل گفت: در سال جاری تدابیری اندیشیده شده است تا خانواده‌های دارای معلول بتوانند با بیمه سلامت از خدمات مراکز غیردولتی بهره مند شوند. به این صورت که خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و ارتوپد در هر مرکزی که معلولان به آن مراجعه کرده و خدمات توانبخشی را دریافت می‌کنند ۷۰ درصد تعرفه این مراکز از محل این تفاهم نامه پرداخت شود. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کلیه خدمات ستاره‌دار توانبخشی در این تفاهم نامه گنجانده شده است؛ گفت: این تفاهم نامه نسبت به تفاهم نامه سال گذشته دو تفاوت عمده دارد یکی اینکه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه از ۹ خدمت ستاره دار به ۵۹ خدمت ستاره دار یعنی تمامی خدمات درمانی توانبخشی رسیده است و تفاوت دوم آن است که خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه به تمامی مراکز چه دولتی و چه غیردولتی گسترش پیدا کرده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: برخی از خدمات توانبخشی تا کنون تنها در مراکز غیر دولتی وجود داشت؛ این مسئله موجب می‌شد بار مالی شدیدی به خانواده‌های دارای معلول وارد شود. با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی مطلوب‌تر هزینه‌های درمانی خانواده‌های دارای دو معلول نیز به صورت جدی کاهش خواهد یافت.. .


بازنشر از : مهر

معلولان

بیمه سلامت

سازمان بهزیستی