مهران محمدی امین

ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیج حسن موحدیان مقام معظم رهبری مشهد ـ رئیس شورای شه

1401\08\30 19:02:54


دستگاه قضا با اقتدار به جرایم اغتشاشگران رسیدگی کند/طرح استیضاح شهردار مشهد مطرح شد

مشهد ـ رئیس شورای شهر مشهد گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضا باید با قاطعیت با اغتشاشگران که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه در پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد ضمن تشکر از حضور پر شکوه و غیرتمندانه مردم مشهد در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای مدافع امنیت و مرزبانی اظهار کرد: این فرصت خوبی بود تا صف افرادی که احساساتی آمده بودند و نمی‌دانستند سرکردگان آن‌ها چه جنایتکارانی هستند که دو جوان را با کارد و تیغ موکت‌بری مثله می‌کنند، جدا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: صبر و بردباری نیروهای انتظامی و بسیج در این مدت جای تقدیر دارد، این صبر و مقاومت باعث شد آن جمعی که با احساسات و هیجان با اغتشاشگران همراه شده بودند، راه خود را از این اخلال‌گران امنیت جدا کنند، لذا از این به بعد باید با قاطعیت با اغتشاش‌گران برخورد شود و دستگاه قضائی با اقتدار به جرایم آنها رسیدگی کند. وی در ادامه گفت: دو شهید بسیجی که در آستانه هفته بسیج شهد شیرین شهادت را نوشیدند و در راه مقابله با ناامنی‌های اخیر، اغتشاشات و حرکات کور دشمن به خصوص منافقین به شهادت رسیدند انشالله بزودی مسببان آن به سزای اعمال ننگینشان خواهند رسید. موحدیان با بیان اینکه مطرح می‌شود باید صدای افراد معترض را شنید، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب صدای افراد معترض چه مجازی و چه حضوری شنیده شده است.

بنده ۹ سال فرماندار مشهد بودم، معترضان مدام مقابل فرمانداری و استانداری تجمع می‌کردند، ماخواسته‌های آن‌ها را گوش می‌کردیم و خواسته‌های آن‌ها به حق بود، اما اینکه صدای اعتراض مردم در این ۴۳ سال شنیده نشده، اجحاف به نظام است. صدای معترضان همیشه شنیده شده، در فضای مجازی حرف می‌زدند و می‌زنند. رئیس شورای شهر مشهد ضمن تقدیر و تشکر از صبر و بردباری نیروهای انتظامی و بسیج افزود: امروز بسیجیان ما منویات مقام معظم رهبری را اجرا می‌کنند، هر کجا انقلاب نیاز داشته حضور داشتند، در اغتشاشات نیز بسیجیان در صحنه بودند و اینگونه ناجوانمردانه شهید شدند که اجر این عزیزان باخداوند متعال است.

وی همچنین در خصوص بازی تیم ملی فوتبال ایران نیز بیان کرد: امروز تیم فوتبال ما مسابقه دارد که ان شالله برنده شود. هرجا ما را تحریم کنند، اراده ما را نمی‌توانند تحریم کنند. انشاالله امروز این اراده را نشان دهیم و پیروز شویم.

شهردار مشهد در یک قدمی استیضاح قرار گرفت در ادامه پنجاه‌ونهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، برای پاسخگویی به ۲۰ سوال اعضا شورا که در جلسات قبلی شورا مطرح شده بود، حضور یافت. پس از پاسخ‌گویی های شهردار رأی‌گیری انجام شد که در نهایت از بین ۱۴ رأی، اعضا شورا با هشت رأی مخالف، چهار موافق و ۲ ممتنع از پاسخ شهردار قانع نشدند و اکنون فرصت دارند تا طرح استیضاح شهردار را ارائه نمایند. پس از رأی‌گیری حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد، اظهار کرد: پنج عضو یعنی یک‌سوم اعضا شورا فرصت دارند طرح استیضاح را امضا و ارائه کنند.

تا زمانی که طرح استیضاح ارائه نشود، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بعد از جلسه علنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ نفر از اعضای شورای شهر ۲۰ سوال را از شهردار مشهد پرسیده بودند که ایشان مهلت ده روزه‌ای برای پاسخ گویی به سوالات و تذکرات داشته است که امروز مهلت تمام شده و باید برای پاسخ گویی می‌آمدند. سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بعد از پاسخ‌های شهردار در صورت قانع شدن اعضا روند طرح سوال به اتمام می‌رسد و اگر قانع نشدند با امضا یک سوم اعضا در صحن علنی جهت استیضاح آماده می‌شویم.

پیام روشن شورای شهر به شهردار با رای‌های مخالف همچنین موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان پنجاه و نهمین جلسه علنی به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهار کرد: در ابتدا، لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر امنیت با قید دو فوریت در دستورکار قرار گرفت؛ براین اساس، معبر فرعی شهید هنرور ۱۴ با حفظ شماره به نام شهید مدافع امنیت دانیال رضازاده (منطقه ۲)، نامگذاری معبر فرعی شهید هنرور ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید مدافع امنیت حسین زینال زاده (منطقه ۲)، معبر فرعی ۲۲ بهمن ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید مرزبانی رضا رضوانی (منطقه ۳)، نام گذاری شد. سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: سپس لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر در دستور کار قرار گرفت؛ بر این اساس، معبر فرعی کشمیری ۱۹ واقع در بلوار شهید کشمیری به نام شهید عباسعلی یزدانی (منطقه ۳)، معبر فرعی شهید شفیعی ۱ واقع در محدوده گلشهر به نام شهید محمد جواد خداداد اول (منطقه ۵)، معبر فرعی شهید رستمی ۲/۷ (دو ممیز هفت) به نام شهید محمد تقی خیابانی (منطقه ۶)، معبر فرعی شهید علمی نژاد ۴ واقع در امام خمینی ۴۹ به نام شهید مهدی خاکباز (منطقه ۸)، معبر فرعی رهایی ۵ واقع در بلوار سرافرازان به نام شهید عبدالحسین حیدری خلیلی (منطقه ۹)، معبر فرعی شهید فلاحی ۳۸ واقع در محدوده قاسم آباد به نام شهید محمد رضا سنجرانی (منطقه ۱۰)، معبر فرعی الهیه ۱۴ با حفظ شماره، به نام شهید علی اکبر قادری (منطقه ۱۲) نامگذاری شد. وی در خصوص پاک شدن پاسخ‌های شهردار از روی سامانه‌ی شورا که موجب اعتراض برخی از اعضا شد گفت: از باب تذکر به حوزه‌ی اداری شورا بود که بعد از خروج شهردار پاسخ‌ها را از روی مانیتور های اعضا حذف کردند، ممکن است از مشکلات قسمت فناوری اطلاعات(IT) باشد.

حاجی بگلو در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود ۵ امضا جمع می‌شود یا خیر گفت: قطعاً به سمتی خواهیم رفت که اصلاح و تغییرات، درون مدیریت شهری بابت پروژه‌ها و خواسته‌های قانونی اعضا شکل بگیرد و قرار نیست حتماً شهردار عزل شود، ممکن است شهردار مشکلات را حل کند و اعضا را قانع کند ولی در مجموع پیام روشنی از سمت اعضا به شهردار بود که باید تغییراتی درون مدیریت شهری شکل بگیرد و اصلاح شود و همین طور کلید خوردن پروژه‌ها امیدواریم موضوعات و سوالات و تذکراتِ اعضا بر اساس قوانین و مقررات انجام شود تا شاهد اتفاقات بعدی نباشیم. سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بر اساس این مصوبه، شهرداری مشهد مقدس مکلف است، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نسبت به طراحی و نصب یادمان این شهیدان دانیال رضازاده، حسین زینال‌زاده و محمد رسول دوست محمدی در محل شهادت ایشان، اقدام کند و نسبت به نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر به نام شهدای گرانقدر امنیت اقدام کند. وی تصریح کرد: پس از آن لایحه تعیین تکلیف اماکن و ابنیه پادگان لشکر ۷۷ ثامن الائمه در دستور کار قرار گرفت؛ بر این اساس به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شد، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه یا صلح‌نامه با ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص تعیین تکلیف مستحدثات و اعیانی‌ها مابین شهرداری مشهد و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر مستحدثات و اعیانی‌ها در قدرالسهم شهرداری مشهد حداکثر تا مبلغ ۲۷۰ میلیارد ریال اقدام و برای تأیید به شورای اسلامی شهر ارسال کند..

.


بازنشر از : مهر

ارتش جمهوری اسلامی ایران

بسیج

حسن موحدیان

مقام معظم رهبری