مهران محمدی امین

سازمان محیط زیست علی سلاجقه محیط بان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه با اهمیت سرعت عمل در موضوعات محیط ز

1401\05\29 08:59:08


راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته فوریت های طبیعت در آینده نزدیک

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه با اهمیت سرعت عمل در موضوعات محیط زیستی، به زودی مرکز ۲۴ ساعته فوریت های طبیعت راه اندازی می شود.

علی سلاجقه، با تاکید بر اهمیت تجهیز واحدهای محیط بانی در جهت ارتقای بحث حفاظت، اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در طی یکسال گذشته برای تجهیز واحدهای محیط بانی می‌توان به خرید ۱۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت به ارزش ۶۴ میلیارد تومان، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی به انرژی خورشیدی، خرید تفنگ بیهوشی و داروهای مورد نیاز حیات وحش و تأمین امکانات و تجهیزات خودرویی مورد نیاز جهت انجام مأموریت‌های سازمان به ویژه در عرصه‌های عملیاتی و اجرایی اشاره کرد.

وی همچنین اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تأمین جیره غذایی و لباس محیط بانان، پوشش بیمه‌ای کارکنان از جمله بیمه تکمیلی و بیمه مسئولیت محیط بانان، تشکیل شورای مشترک محیط زیست و بنیاد شهید جهت تسریع رسیدگی به پرونده شهدای محیط بان، پرداخت حق الوکاله پرونده‌های قضائی محیط بانان از جمله برومند نجفی، برگزاری دوره آموزشی حضوری برای محیط بانان و پیگیری اخذ مجوز استخدام برای انجام وظایف و مأموریت‌های سازمان در صف و ستاد را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای حمایت از محیط بانان ذکر کرد. معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته اقدامات برای ارتقای پرداخت‌های پرسنلی در سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در ذیل اعتبارات هزینه‌ای سازمان برای اجرای احکام پرسنلی و نیز سایر مزایا، مبلغ ۲۸۸ میلیارد تومان در سر فصل حقوق و دستمزد اختصاص یافته است. به گفته سلاجقه، ارتقای سطح پرداخت‌های غیرمستمر پرسنلی از جمله اضافه کار و رفاهیات و پیگیری اخذ مجوزهای لازم جهت افزایش احکام پرسنل از دیگر اقدامات انجام شده به این منظور بوده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته فوریت‌های طبیعت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: با توجه با اهمیت سرعت عمل در موضوعات محیط زیستی به ویژه حیات وحش، جلوگیری از ورود وحوش به مناطق مسکونی و کشاورزی، مقابله با قاچاق و شکار غیرمجاز و نیز درمان به موقع حیات وحش، به زودی مرکز ۲۴ ساعته فوریت‌های طبیعت راه اندازی می‌شود. وی گفت: عموم هم وطنان عزیز و طبیعت دوست ما می‌توانند در صورت مشاهده هریک از موارد ذکر شده، با این مرکز تماس و موضوع را اطلاع دهند.. .


بازنشر از : مهر

سازمان محیط زیست

علی سلاجقه

محیط بان