مهران محمدی امین

علی دارابی میراث فرهنگی میدان مشق قائم مقام میراث فرهنگی با اشاره به پیگیری طرح میدان مشق که از سال ۸۲ آغاز شده ب

1401\05\30 18:23:08


طرح میدان مشق در حال نهایی شدن است

قائم مقام میراث فرهنگی با اشاره به پیگیری طرح میدان مشق که از سال ۸۲ آغاز شده بود، افزود: طرح میدان مشق در جلسه هیئت دولت مطرح شد و در حال نهایی شدن است.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین همایش معاونان میراث‌فرهنگی استان‌ها که امروز یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گفت: این سلسله نشست‌ها به شکل حضوری و فصلی در استان‌ها و تهران برگزار خواهد شد و هدف اصلی این است تا معاونان بیشتر یکدیگر را بشناسند و هم افزایی بیشتری میان آنها ایجاد شود.

وی گفت: راه‌اندازی ۳۵ موزه جدید از سال گذشته تا کنون، برگزاری دو نشست با متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی و اطلاع از چالش‌های وضع موجود، برگزاری نخستین دوره چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی و تقدیر از دوازده پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی، اقدام برای دوازده پرونده ثبت جهانی، پرداخت حقوق کارمندان پایگاه‌ها از ردیف بودجه جاری، بازنگری در ترکیب شوراهای تخصصی و وظایف آن‌ها، گرفتن موافقت رئیس‌جمهوری برای ۳۵۰ پست امین اموالی اقدامات انجام شده‌ای هستند که دارابی به آن‌ها اشاره کرد. قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پیگیری طرح میدان مشق که از سال ۸۲ آغاز شده بود، افزود: طرح میدان مشق در جلسه هیئت دولت مطرح شد و در حال نهایی شدن است. معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: تا سال ۱۴۱۱ برنامه‌هایمان برای ثبت جهانی مشخص شده است.

باید با کمک معاونان میراث‌فرهنگی بهترین آثار را برای ثبت جهانی انتخاب کنیم معیار ما برای ثبت جهانی شاخص‌های یونسکو است.. .


بازنشر از : مهر

علی دارابی

میراث فرهنگی

میدان مشق