مهران محمدی امین

یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان دانشگاه شهید رجایی وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی

1401\08\30 16:07:54


فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید صلاحیت‌ معلمی داشته باشند/ دوره تربیت معلم مناطق محروم

وزیر آموزش و پرورش گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی صلاحیت‌های معلمی را داشته باشند که این کار از طریق آزمون جامع و سایر روش‌ها به دست می‌آید.

یوسف نوری در نشست شورای معاونین امور مجلس این وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی گفت: معاونت امور مجلس کار سخت و پیچیده‌ای است زیرا در شرایطی هستیم که انتظارات و توقعات زیاد است و با توجه به امکانات باید به‌گونه‌ای با مخاطبان مدارا و آنان را در جریان مسائل قرارداد.

وی با تسلیت درگذشت ۶ دانش‌آموزی که در حوادث اخیر شهید شدند، اظهار کرد: اجلاس عمومی سازمان ملل متحد که با حضور رئیس‌جمهور در نیویورک برگزار شد، تفاوت‌هایی با اجلاس‌های قبلی داشت. اولین تفاوت این بود که این اجلاس شعار داشت و شعار آن دگرگونی آموزش بود، اما هدف اصلی این اجلاس غلبه نظام سلطه بر سایر کشورها از طریق نظام تعلیم و تربیت است. نوری ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب شد، اما در این ایام تعلل ما باعث شد تا سندهای وارداتی مانند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش و نظام‌های بالادستی تائید شود که در این سند اهداف و راهبردها، صرف‌نظر از زیست‌بوم و ارزش‌هایی که کشورها داشتند، مطرح و هدف‌گذاری شده بود.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی ادامه داد: در کنار همه این موارد نظام سلطه با استقرار تفکر پراگماتیسمی مبتنی بر دیدگاه‌های لیبرالیستی درصدد تسلط بر کشورها بود که آثار این کار از سند بیست و سی نیز بیشتر بود و در این مسیر اولین نقطه‌ای را که مورد هدف قراردادند خانواده بود و آن را به‌عنوان الگوی اقتصادی زیان معرفی کردند. وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته سعی شده بود تا تفکرات غربی در آموزش‌وپرورش وارد شود، اظهار کرد: این تفکرات باعث شد تا آموزش‌وپرورش در مسیر اصلی خود قرار نگیرد و ما در ابتدای دولت سیزدهم اولین کاری که انجام دادیم این بود که آموزش‌وپرورش را در مسیر خود قرار دهیم، لذا اولویت‌هایی را مشخص کردیم که این اولویت‌ها بر مبنای تشخیص مشکلاتی بود که از گذشته در این نهاد به وجود آمده بود. وی با اشاره به اینکه نقش خانواده‌ها در آموزش‌وپرورش باید جدی‌تر باشد و خانواده‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: با دستور مقام معظم رهبری و پس از طی فرآیندهایی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تأسیس شد تا تعلیم و تربیت کودکان زیر ۶ سال ساماندهی شود.

تبلیغات
خرید اینترنتی لباس بچه
خرید اینترنتی لباس بچه

فروشگاه اینترنتی دُرین کیدز فروش اینترنتی لباس کودک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت .

عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت مورداطمینان همه مردم است و خانواده‌ها زمانی که فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند نگرانی از بابت نگهداری فرزندانشان ندارند، درصورتی‌که زمانی که به نزدیک‌ترین اقوام خود نیز فرزندان خود را می‌سپارند، روزانه چندین بار تماس می‌گیرند، لذا باید قدر این اعتماد مردم را بدانیم و بر پایه این اعتماد خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم. وی با اشاره فعالیت‌هایی که در آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم انجام شد، اظهار کرد: مهم‌ترین کار در ابتدای کار دولت، تشخیص اولویت‌ها در آموزش‌وپرورش بود که ما اولین اولویت خود را بر دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم شایسته و با صلاحیت گذاشتیم، در دومین گام بر گزینش دانشجویان این دانشگاه تأکید کردیم و زمان گزینش این دانشجویان را افزایش دادیم تا بتوانیم صلاحیت آنان را به‌طور کامل موردبررسی قرار دهیم. وی بابیان اینکه هیئت ممیزه دانشگاه فرهنگیان از وزارت علوم در حال انتقال به خود دانشگاه است، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید تمامی صلاحیت‌های معلمی را داشته باشند که این کار از طریق آزمون جامع و سایر روش‌ها به دست می‌آید، همچنین برای مناطق محروم نیز تربیت‌معلم دوساله در نظر گرفته‌ایم تا این معلمان سریع‌تر به این مناطق برسند.

نوری با اشاره به اولویت‌های دیگر آموزش‌وپرورش در دولت سیزدهم اظهار کرد: در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه درسی را مدنظر قرار داده‌ایم و سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وارد فاز عملیاتی شده است و مقرر شده است تا استان گلستان از اول دی‌ماه به‌صورت عملیاتی برنامه آزمایشی را برای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اجرا نماید. عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکیداتی در مورد جذب نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش داشته‌اند و فرموده‌اند که جذب نیروی انسانی به‌صورت بی‌حساب کتاب و برف انباری نباشد، لذا جذب نیروی انسانی برای آموزش‌وپرورش از طریق دانشگاه‌های تربیت‌معلم یعنی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت شهید رجایی باید انجام گیرد. وی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان ۹۵ هزار دانشجو معلم داریم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر تقویت این دانشگاه تأکید کرده‌اند، لذا انتظار داریم، فرمایش مقام معظم رهبری اجرا شود و جذب نیرو از روش‌های دیگری صورت نگیرد و در حوزه تقویت دانشگاه فرهنگیان به آموزش‌وپرورش کمک شود..

.


بازنشر از : مهر

یوسف نوری

دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه شهید رجایی