مهران محمدی امین

ساختمان‌های ناایمن مهدی عباسی شورای شهر تهران رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: انتشار لیست ساختمان های ناایمن

1401\11\01 22:50:05


لیست ساختمان های ناایمن بازهم منتشر نشد+نامه شورای شهر

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری گفت: انتشار لیست ساختمان های ناایمن به شنبه هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۲۸ بهمن ماه بود که مهدی عباسی رئیس کمیسون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن خبر داد.

وی اعلام کرد که وظیفه آتش‌نشانی پایش ساختمان‌هاست و اگر لیست منتشر نشده مشکل از شوراست، و شهرداری موظف به بارگذاری لیست ساختمان‌های ناایمن در سامانه شفافیت است. عباسی همچنین تاکید کرد: ما باز پیگیری می‌کنیم تا به تکلیف قانونی‌اش عمل بکند. این ساختمان‌ها به هر تعدادی که رسید مجددا لیست به روز شده را به صورت رسمی در اختیار خبرگزاری‌ها می‌گذارم.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

شنبه ۱ بهمن لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر می‌کنم و در اختیار تهران ۲۰ می‌گذارم. اما با وجود اینکه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در برنامه زنده تلوزیونی و مقابل رئیس سازمان آتش نشانی از الزام به انتشار لیست ساختمانهای ناایمن صحبت کرده بود این لیست امروز نیز در اختیار شورای شهر تهران قرار نگرفت. مطابق با بررسی‌های خبرگزاری مهر، مشخص شده است که رئیس کمیسون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران طی نامه‌ای به رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران خواستار انتشار لیست ساختمان های ناایمن شده بود.

در این نامه آمده است: با عنایت به ضرورت رسیدگی به موضوع ساختمان های بسیار پرخطر شهر تهران خواهشمند است نسبت به ارسال آخرین لیست بروزرسانی شده ساختمان های مذکور به همراه گزارش اقدامات آن سازمان در خصوص ایمن سازی ساختمانها در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر تهران اقدام فرمائید. همچنین مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با بیان اینکه امروز مکاتبه‌ای با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران داشته ام گفت: طی مذاکره شفاهی دوستان سازمان آتش نشانی از بنده مهلت یک هفته‌ای برای پایش مجدد ساختماهای ناایمن گرفتند. وی ادامه داد: تا شنبه هفته آینده شهرداری تهران را مکلف میکنیم تا لیست را به شورای شهر ارائه دهد.

عباسی با بیان اینکه بعید می‌دانم کسی مخالف انتشار لیست ساختماهای ناایمن باشد اظهار کرد: قطعا شهردار تهران هم دغدغه انتشار لیست ساختماهای ناایمن را دارد و فعلا تا شنبه منتظر شهرداری می‌مانیم و امیدوارم اگر کسی مخالف انتشار ساختمان‌های ناایمن است به حقوق شهروندان توجه کند و آنرا به جا بیاورد.. .


بازنشر از : مهر

ساختمان‌های ناایمن

مهدی عباسی

شورای شهر تهران