مهران محمدی امین

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی‌های مکرر مدارس لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش وارد کرده است؛ در این راستا تعطیلی مدارس باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود زیرا جریان

1401\11\25 15:17:12


نوری: تعطیلی مکرر مدارس، لطمه زیادی به آموزش و پرورش وارد کرده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی‌های مکرر مدارس لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش وارد کرده است؛ در این راستا تعطیلی مدارس باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود زیرا جریان تعلیم و تربیت متوقف ناشدنی است.

یوسف نوری امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در سفر به خرمشهر اظهار کرد: مدارس مناطق مرزی ظرفیت بالایی برای توسعه دیپلماسی آموزشی و فرهنگی در سطح کشور دارند و این امر باید به عنوان یک ظرفیت عملکردی در دستور کار متولیان تعلیم و تربیت این استان‌ها قرار گیرد.

البته وزارت آموزش و پرورش با برگزاری المپیاد علمی دانش‌آموزی با حضور ۴۲ کشور از جهان و به صورت مجازی گامی مهم در راستای تحقق این مهم برداشته است.

 به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در حوزه فرهنگ کشور، افزود: امروز آموزش و پرورش با نقش‌آفرینی فعال خود در حوزه فرهنگی گام‌های موثری را برداشته است. بی‌شک آنچه انقلاب را حفظ کرده و حافظ ارزش‌های انقلاب است، ایمان مردم عزیز ایران است و دشمن نیز این فرهنگ ناب و ارزش‌مدار مردم را نشانه گرفته است که نشان از جایگاه آموزش و پرورش در حوزه مداخله اثربخش فرهنگی تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز در دنیا دانش‌آموزان ما رتبه چهارم المپیاد جهانی را کسب می‌کنند و این نشات گرفته از باور انقلابی و اسلامی این دانش‌آموزان است، این در حالی است که کشور آمریکا بعد از ایران رتبه پنجم را کسب کرده است. بر این اساس آنچه که ضامن پیشرفت و موفقیت است ایمان و عقیده و باور قلبی به توانمندی است.

 نوری در ادامه با اشاره به ضرورت عدم تعطیلی مکرر و ادامه‌دار مدارس، خاطرنشان کرد: تعطیلی‌های مکرر مدارس لطمه‌های زیادی به جریان آموزش و پرورش وارد کرده است در این راستا تعطیلی مدارس باید به عنوان آخرین راه حل در نظر گرفته شود زیرا جریان تعلیم و تربیت متوقف ناشدنی است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اعتقاد و باور به فرهنگ انقلاب و تاسی به ارزش‌های والای نشات گرفته از اندیشه‌های امام و رهبری سردمدار تفکر انقلاب و گفتمان جهانی انقلاب در دنیا بود.

.

.


بازنشر از : منبع: ايسنا