مهران محمدی امین

پیاده روی اربعین حسینی نیاز به تمهیدات خاصی دارد که از الان باید به فکر تدارک دیدن برای آن باشید. در این مطلب ضروری‌ترین تجهیزات و وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید

1401\06\07 13:34:07


وسایل مورد نیاز برای پیاده‌ روی اربعین ۱۴۰۱. اینفوگرافیک

پیاده روی اربعین حسینی نیاز به تمهیدات خاصی دارد که از الان باید به فکر تدارک دیدن برای آن باشید. در این مطلب ضروری‌ترین تجهیزات و وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید، آورده شده است.

این روزها با نزدیک شدن بیستم صفر که مصادف است با سالگرد چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) سید الشهدا، بسیاری از هموطنان در تکاپوی آمادگی برای سفر زیارتی پیاده روی اربعین هستند.

آنچه این سفر را از سایر سفرهای زیارتی متمایز می‌کند فاصله شهر نجف تا کربلاست که زائران پیاده می‌پیمایند.

مسلما چنین سفری نیاز به تمهیدات خاصی دارد که از الان باید به فکر تدارک دیدن برای آن باشید. در این مطلب ضروری‌ترین تجهیزات و وسایلی که برای پیاده روی اربعین به آن نیاز دارید، آورده شده است.

اینفوگرافیک | وسایل مورد نیاز برای پیاده‌ روی اربعین ۱۴۰۱

کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین

یک کوله پشتی سبک و جادار از مهمترین تجهیزاتی است که در این سفر باید به همراه داشته باشید، تا بتوانید وسایل سفر خود را درون آن قرار دهید. برای این سفر دور ساک و چمدان را خط بکشید.

اگر کوله پشتی شما استاندارد نباشد، چنین پیاده روی سنگین و طولانی می‌تواند به ستون فقرات شما آسیب برساند.

حتی اگر این اتفاق نیفتد با فشاری که به کمر و شانه‌ها انتقال پیدا می‌کند، کمردرد و خستگی ادامه مسیر برایتان دشوار می‌سازد.

لباس مناسب برای پیاده روی اربعین | لباس نخی و آزاد بپوشید

به دلیل گرم بودن هوا در این وقت از سال نیازی به بردن لباس‌های گرم نیست. اما برای خنکی هوا در شب، داشتن یک گرم کن سبک توصیه می‌شود. به همراه داشتن وسایلی چون چتر و کلاه برای در امان ماندن از باران و تابش شدید خورشید لازم است.

 

بهتر است یک جفت دستکش نخی به همراه داشته باشید.

این کار نه تنها پوست دست را از خشکی و آفتاب سوختگی محافظت می‌کند، بلکه به دلیل فراهم نبود امکان شست‌وشوی مداوم دست‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌های مسافرتی را کاهش می‌دهد.

زیرانداز سبک و قابل حمل

یکی از تجهیزاتی که احتمالا در این سفر لازمتان می‌شود، کیسه خواب است. توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر برای تهیه آن اقدام کنید، تا در صورت مناسب نبودن مکان‌ها در برابر خاک از شما محافظت کند.

کفش مخصوص پیاده روی | کفشی بپوشید که قبلا آن را پوشیده‌اید

مناسب‌ترین کفش برای این سفر کتونی‌های مخصوص پیاده روی‌های طولانی است. برای این سفر به هیچ عنوان از کفش نو استفاده نکنید زیرا باعث تاول زدن پا می‌شود.

کفشی را انتخاب کنید که حداقل سه ماه با آن راه رفته باشید.

همچنین بهتر است تا برای این پیاده روی از آمادگی جسمانی برخوردار باشید. به این معنی که با همان کفش از چند روز قبل روزانه به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیاده روی کنید.

تبلیغات
چاه ارت - اعلام حریق
چاه ارت - اعلام حریق

کالای برق لِنا - LENA با سابقه ای درخشان در صنعت برق کشور و در زمینه ی تامین کالای برق,اجرای پروژه های الکتریکال و هوشمند سازی برق ساختمان فعالیت میکند.

 

علاوه بر کفش، به همراه داشتن یک جفت دمپایی در حرم به کارتان خواه آمد. به دلیل ازدحام جمعیت کفشداری‌ها شلوغ هستند و همچنین امکان گم شدن کفش‌هایتان نیز وجود دارد.

اما به هیچ عنوان از آن برای پیاده روی اربعین استفاده نکنید.

دارو و لوازم بهداشتی و شخصی

جمعیت هلال احمر، پیاده روی‌های اربعین را بصورت پایگاه‌های امدادی بین‌راهی و درمانگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. بنابراین نیازی به به بردن دارو نخواهد بود اما اگر از داروی خاصی استفاده می‌کنید، حتما برای ده روز آن را به همراه داشته باشید.

برای جلوگیری از تاول زدن، روزانه دوبار پاهای خود را بشویید و جوراب‌هایتان را حداقل دوبار تعویض کنید. به همراه داشتن کرم مرطوب کننده، بالم لب و ضد آفتاب نیز برای جلوگیری از خشک شدن پوست و آفتاب سوختگی توصیه می‌شود.

وسایل شخصی خود یعنی یک حوله کوچک، مسواک و خمیر دندان، لیوان پلاستیکی و قاشق و چنگال برای جز وسایل ضروری هر سفری است.

لوازم الکترونیک

تجهیزات الکترونیک را فراموش نکنید. برای خاموش نشدن تلفن همراه علاوه بر شارژ حتما یک عدد پاور بانک با ظرفیت مناسب به همراه داشته باشید.

تقویم و نقشه برای مسیرهای مختلف منتهی به کربلا

از جمله وسایل ضروری دیگر به همراه داشتن تقویم میلادی و قمری برای این سفر است. همچنین نقشه مسیرهای مختلف منتهی به کربلا راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

خوراکی مقوی؛ آب معدنی و شکلات و تنقلات فاسد نشدنی

نیازی به همراه بردن مواد غذایی چون کنسروها وجود ندارد.

بهتر است مقداری آجیل و خشکبار با خود داشته باشید. نان‌های خشک سبوس‌دار به عملکرد سیستم گوارشی شما کمک می‌کند. شکلات‌های شیرین باعث تشنگی می‌شود، اما شکلات تلخ با تامین انرژی برای پیاده روی‌های طولانی بهترین گزینه است.

سیم کارت و پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

مهمترین چیز در لیست وسایل و تجهیزات پیاده روی اربعین پاسپورت و مدارک شناسایی است.

پاسپورت شما حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد. در غیر این صورت قبل از سفر نسبت به تمدید آن اقدام کنید. همچنین مقداری دینار عراقی از صرافی‌ها تهیه کنید.

حتما در طول سفر نیاز به برقراری تماس با خانواده خود خواهید داشت.

می‌توانید برای مکالمه از آژانس‌های مسافرتی معتبر و یا نمایندگی‌های سفارت عراق در ایران سیم کارت عراقی تهیه کنید.

. .


بازنشر از : منبع: همشهری آن