مهران محمدی امین

شهرداری تهران شهرداری منطقه 10 ساختمان‌های ناایمن شهردار منطقه ۱۰ تهران از پایش ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه با ه

1401\11\01 16:02:41


پایش و ارزیابی ایمنی ۵۷ ساختمان بلند مرتبه در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ تهران از پایش ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه با هدف رفع خطر و پایدارسازی این ساختمان‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت ساختمان ناایمن در این منطقه تخریب شده‌اند.

مهدی اخ الصنایع با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل کارگروه استانی برای پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه گفت: بر اساس این دستورالعمل، شناسایی و ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش را به صورت جدی در دستور کار قرار داده و با شناسایی هر مورد ناایمن، بدون اغماض مورد را از طریق مجاری قانونی و حقوقی مالک را به انجام اقدامات اصلاحی در جهت تأمین پایداری و ایمنی بنا مکلف کرده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۰ تهران ادامه داد: در راستای انجام این طرح، بازدیدهای روزانه مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مسئول انجام می‌شود و تاکنون ۵۷ ساختمان مهم و بلند مرتبه این منطقه مورد بازدید قرار گرفته‌اند. به گفته وی، به‌طور میانگین روزانه دو تا سه ساختمان مورد ارزیابی قرار گرفته و چک لیست‌های مربوطه تکمیل می‌شود. اخ الصنایع با اشاره به عملکرد کمیته ایمنی منطقه ۱۰ تهران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، هفت جلسه کمیته ایمنی با حضور اعضای آن تشکیل شده است و در این راستا، کلیه املاک رها شده (متروکه) در سطح منطقه نیز احصا شده‌اند.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

شهردار منطقه ۱۰ تهران با بیان اینکه بیش از ۶۵ مصوبه در این جلسات مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۶ مصوبه به صورت کامل اجرا و مابقی مصوبات مانند مراحل قضائی جهت اخذ حکم رفع خطر، تخریب و پیگیری هدایت مالکین به جهت اقدام به تخریب و نوسازی و… در دست اقدام است. وی با بیان اینکه هشت ساختمان بر اساس حکم قضائی از ابتدای امسال تخریب شده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی از املاکی که به لحاظ متروکه بودن، باعث ایجاد معضلات اجتماعی در نواحی سه گانه شده بودند، توسط کمیته ایمنی احصا شده و نسبت به ایمن‌سازی آنها از قبیل بستن در و پنجره‌ها یا ورودی‌های ساختمان و همچنین رنگ‌آمیزی آن ساختمان از لحاظ منظر شهری اقدام شده است.. .


بازنشر از : مهر

شهرداری تهران

شهرداری منطقه 10

ساختمان‌های ناایمن