مهران محمدی امین

اربعین حسینی دوچرخه سواری عتبات عالیات چند دوچرخه‌سوار تصمیم گرفتند تا رکاب‌زنان در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. آ

1401\06\23 15:01:43


پا در رکاب عشق از مهران تا کربلا + فیلم

چند دوچرخه‌سوار تصمیم گرفتند تا رکاب‌زنان در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. آنها از مهران به نجف و سپس به کربلا رفتند. در این گزارش روایت خواندنی این سفر زیبا را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، راهپیمایی اربعین که شروع می‌شود، همه می‌آیند.

از هر قشر و گروهی هستند. زنان پیر و جوان، مردان و سالمندان، کودکان و همه و همه با هزار آرزو با پای پیاده راه می‌افتند تا حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام را از نزدیک زیارت کنند. شاید راه رفتن زیر آفتاب داغ و سوزان، سخت و دشوار باشد.

اما، لذت شیرین زیارت کربلا، همه سختی‌ها را آسان می‌کند. در این بین، افرادی هستند که متفاوت از راهپیمایان، می‌خواهند با دوچرخه راهی کربلا شوند. آنها انگیزه خود از رکاب زنی در راهپیمایی اربعین را، قرار گرفتن در کنار زائران پیاده عنوان می‌کنند.

دوچرخه سواران می‌گویند، رکاب زنی هم سختی‌های خودش را دارد و چه بسا، دشوارتر از پیاده روی باشد. چهار دوچرخه سوار از شیراز و کرمان، از پیر و جوان تصمیم گرفتند امسال در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. آنها می‌خواستند طعم شیرین زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام را در کنار پیاده روی زائران، بچشند.

روایت این رکاب زنان، خواندنی است. محمد حسن انصاری یکی از دوچرخه سوارانی است که مهران تا نجف و سپس تا کربلا را رکاب زده است. وی هدف خود از این کار را علاوه بر زیارت و حضور در پیاده روی اربعین، با شکوه برگزار شدن این مراسم عنوان کرد و گفت: امسال تصمیم گرفتیم مراسم اربعین را متفاوت از سال قبل برگزار کنیم به همین دلیل به همراه سه نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم با دوچرخه مسیر مهران تا نجف و کربلا را برویم.

وی که ۳۰ سال سن دارد و دهیار و اهل شیراز است، ادامه داد: سفر ما یک هفته به طول انجامید و روز گذشته به شیراز بازگشتیم و در این سفر سه نفر از دوستانم با نام رضا تقی زاده ۳۰ ساله با شغل آزاد، سعید انصاری ۳۵ ساله فرهنگی و علی احمدیان ۶۹ ساله بازنشسته حضور داشتند. انصاری افزود: سفر لذت بخشی بود و در طول راه عراقی‌ها با ذوق و خوشحالی به استقبال ما می‌آمدند. وی گفت: دو شب در بین مسیر مهران تا نجف را در دو شهر عراق به سر بردیم و در نهایت روز سوم به نجف رسیدیم و عصر همان روز نیز از نجف به سمت کربلا حرکت کردیم و ۵ صبح به کربلا رسیدیم.

این زائر دوچرخه سوار گفت: البته دو دوچرخه سوار نیز در مسیر کربلا به نجف به ما اضافه شدند و ۶ نفر شدیم. در مجموع مسیر مهران تا کربلا را ۴۰۰ کیلومتر به شوق زیارت امام حسین علیه السلام و حضرت علی علیه السلام رکاب زدیم.. .


بازنشر از : مهر

اربعین حسینی

دوچرخه سواری

عتبات عالیات