مهران محمدی امین

میراث فرهنگی اقوام ایرانی فهرست میراث جهانی چهارمین همایش ملی میراث‌زبانی دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ به همت پژوهشکده زبان

1401\08\07 18:10:37


چهارمین همایش ملی میراث‌زبانی برگزار می‌شود

چهارمین همایش ملی میراث‌زبانی دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ به همت پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون بصورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، «پژوهش‌های زبان‌شناختی شامل گویش‌شناسی، تنوع زبانی، رده‌شناسی زبان، زبان‌شناسی اجتماعی»، «کتیبه‌شناسی، اعم از کتیبه‌های باستانی و دوران اسلامی»، «پژوهش‌های نوین در زمینه زبان‌های ایرانی دوره باستان (فارسی باستان، اوستایی، سکایی و مادی) دوره میانه (شرقی و غربی) و دوران اسلامی»، «مطالعات سکه‌شناسی پیش از اسلام و دوران اسلامی»، «میراث خطی و زبانی، ابزار انتقال دانش، فرهنگ و اطلاعات تاریخی»، «زبان‌شناسی تاریخی، اسناد و مدارک تاریخی و سندشناسی متون تاریخی و مرجع در حوزه میراث زبانی»، «مطالعات تاریخی و میان رشته‌ای» و «مطالعات اسطوره‌شناسی» محورهای این همایش یک روزه است.

طبق نخستین فراخوان دبیرخانه همایش، مهلت ارسال چکیده مبسوط (بیان مسئله، اهداف پژوهش، ارائه یافته‌ها و منابع) ۳۰ آذر ۱۴۰۱ و مهلت ارسال اصل مقالات ۸ بهمن ۱۴۰۱ است. شیوه استناد به روش ارجاع‌دهی APA است و مقالات برتر در مجلات معتبر چاپ خواهند شد.. .


بازنشر از : مهر

میراث فرهنگی

اقوام ایرانی

فهرست میراث جهانی