مهران محمدی امین

حمیدرضا صارمی معاونت شهرسازی شهرداری تهران شهرداری تهران معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با شروع ساخت م

1401\06\30 18:57:39


کاهش تورم در تهران با آغاز ساخت مسکن

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با شروع ساخت مسکن از میزان تورم مسکن کاسته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در مراسم آئین امضا تأمین ۳۰ هزار واحد مسکونی در تهران با اشاره به قرارگاه مسکن گفت: بر اساس قوانین بالا دستی شهرداری در بحث مسکن ورود پیدا می‌کند و ساخت مسکن استطاعت پذیر در بافت فرسوده از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ حدود ۳۵ هزار پروانه ساخت مسکن صادر شده است اما از سال ۹۰ این عدد افت کرده است و در سال گذشته به ۵ متر مربع رسیده است و این حاکی از فشار تقاضا مسکن است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد: برای حل این مشکل قرار بر این شد تا در مناطقی که شاخص توسعه یافتگی کمتری دارند مراجعه کنیم و ساخت مسکن را در این مناطق انجام دهیم. صارمی با بیان اینکه امروز ساخت مسکن در بافت رونق می‌رود گفت: توسعه یافتگی مسکن ما خوب نیست و با شروع ساخت مسکن از میزان تورم مسکن کاسته می‌شود.

ساخت محله‌های الگو هدف شهرداری تهران مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اشاره به ساخت مسکن گفت: موضوع ما مسکن سازی نیست بلکه هدف ما ساخت محلات الگو با تأمین خدمات در تهران است. وی ادامه داد: اقدامات خوبی در بافت فرسوده درحال انجام است و بسته‌های تشویقی برای ساخت مسکن و برطرف کردن مشکل بافت فرسوده در دستور کار است.. .


بازنشر از : مهر

حمیدرضا صارمی

معاونت شهرسازی شهرداری تهران

شهرداری تهران