مهران محمدی امین

خراسان رضوی مشهد آستان قدس رضوی بنیاد کرامت رضوی مشهد ـ رئیس سازمان ع

1401\06\23 15:01:43


۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در مسیر زائران پیاده رضوی برپا می‌شود

مشهد ـ رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در مسیر زائران پیاده که به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می‌شوند در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحمید طالبی ظهر چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه آ خر صفر ۱۴۰۱ در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی ماه صفر بیش از ۱۰۰ ویژه برنامه را تدارک دیده است، اظهار کرد: ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی نیز در مسیر زائران پیاده که به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می‌شوند در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: سال‌های گذشته به خاطر ویروس منحوس کرونا زائران کمتری در مشهد حضور داشتند، اما امسال زائران بیشتری مشرف می‌شوند در همین راستا برنامه‌هایی با نوآوری جدید پیش بینی شده است. وی با اشاره به اینکه منظومه فکری مجموعه فراهم کردن شرایط زیارت عارفانه و خوب متناسب با کلان شهر مشهد است، افزود: در دهه کرامت شعار «خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» که ذیل همه خادم الرضاییم است را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم و در ده آخر صفر به این اصل پاینبد هستیم. طالبی بیان کرد: هماهنگی برنامه‌های قرارگاه دهه پایانی ماه صفر با حضور مسئولان معاونت فرهنگی سپاه، بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، زیارت استانداری و جمعی از مدیران آستان قدس رضوی در محل دفتر ریاست سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد و آسیب شناسی سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در این جسله همچنین در خصوص برنامه‌ریزی برای هماهنگی در میزبانی هر چه شایسته‌تر از زائران پیاده همچون اسکان زائران در مساجد و مدارس سطح شهر مشهد، تشویق به مشارکت مردمی در پدیده میزبانی از زائران، راه‌اندازی پویش هر خانه یک زائرسرا، برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی از زائران و ارائه خدمات فرهنگی به میزبانی مردم شهر مشهد، تولیدات رسانه‌ای، برپایی چایخانه، تولید نمایشنامه با محوریت امام رضا (ع) بحث و گفتگو شد. وی با اشاره به اینکه اثر بخشی زیارت از راه دور و نزدیک، هدف فعالیت‌های دهه آخر صفر است، افزود: چون دهه آخر صفر همزمان در ایام تعطیلات می‌باشد و خانواده‌های بسیاری برای زیارت مشرف می‌شوند، محور برنامه‌های حرم مباحث خانوادگی است. طالبی حمایت از تشکل‌های مردمی و توجه ویژه به مجاورین را از اهم محورهای برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام دانست.

تبلیغات
فروشگاه لوازم هنری
فروشگاه لوازم هنری

آرت ویم، تهیه و توزیع لوازم هنری در سطوح مبتدی و حرفه ای،، ارائه رنگ و مدیوم ، بوم و کاغذ ، قلم مو ، ابزار هنری با کیفیت های متنوع و قیمت مناسب سراسر ایران !

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه آخر در چهار محور زیارت متعالی، خدمت کریمانه، جهاد تبیین، فرهنگ مقاومت برگزار می‌شود، گفت: میزبانی در مشهدالرضا، اجرای فعالیت‌های محتوایی و توجه به زائران پیاده از عرصه‌های فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در این ایام است. وی اظهار کرد: برگزاری دوره دانش‌افزایی ادب حضور، برپایی ۱۱۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حرم مطهر رضوی، راه‌اندازی ۱۳ ایستگاه فرهنگی با نگاه کودک و نوجوان، ارائه خدمات ویژه به زائران اهل سنت، راه‌اندازی سامانه خدمت، برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی، احداث بیمارستان‌های صحرایی در حرم مطهر رضوی و برخی از برنامه‌های شاخص در این ایام است. طالبی ضمن اعلام آمادگی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و تأمین محتوا به موکب‌های خدمت‌رسانی در ایام دهه پایانی ماه صفر، گفت: به همت بنیاد کرامت رضوی و مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی دو سامانه به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر فرهنگی به زائران رضوی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: ویژه نامه مؤسسه آفرینش‌های هنری ده داستانک را در قالب ویژه برنامه‌ای تولید کرده است که برای بهره مندی زائران در اختیار موکب‌های فرهنکی گذاشته است. وی با اشاره به اینکه چون محور برنامه‌های دهه آخر صفر مردم هستند و فعالیت‌ها بر این مدار در جریان است، گفت: از این رو تلاش ما در راستای حمایت از تشکل‌های مردمی است و قرارگاه فرهنگی را به همین منظور راه اندازی کردیم. طالبی با اشاره به اینکه چشم انداز ما این است که سبک مهمان نوازی در مشهد الرضا را به سبک مهمان نوازی در عراق نزدیک کنیم، ابراز کرد: در قدیم مهمان نوازی مشهد سرآمد بوده است و همه به آن افتخار می‌کردند..

.


بازنشر از : مهر

خراسان رضوی

مشهد

آستان قدس رضوی

بنیاد کرامت رضوی