مهران محمدی امین

بهزیستی سمعک شرکت دانش بنیان وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای سند بنیادین آمو

1401\06\07 18:41:08


۱۷۰۰ دانش آموز رهیاران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش در حال آموزش هستند تا به عنوان رهیاران تحول در مدارس از آنها استفاده شود.

یوسف نوری، در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرکرد و در جمع دانش‌آموزان عضو هیأت انصار المهدی شهرکرد گفت: ۱۷۰۰ نفر از جوانان گام دوم انقلاب برای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش در حال آموزش هستند تا به عنوان رهیاران تحول در مدارس از آنها استفاده شود، لذا می‌توان از اعضای هیأت‌های دانش‌آموزی به عنوان پشتیبان آموزشی در مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت، محدودیت نیست، بلکه باعث می‌شود تا انسان‌ها به‌دنبال اجرای فعالیت‌های بزرگ باشند، افزود: خلاقیت دانش‌آموزان در مدیریت جنگ هشت ساله بی بدیل بوده و دانش‌آموزان از ابتدا تا پایان جنگ تحمیلی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس حضور داشتند و ۳۶ هزار دانش آموز شهید را تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند. نوری با تاکید بر اینکه نسل امروز بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری از نسل دوران انقلاب اسلامی قوی‌تر هستند، گفت: مقاومت در برابر تحریم‌ها، سخت‌ترین کار است، اما مردم محکم ایستادند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیأت‌های مذهبی مکان انسان‌سازی کامل است و ۲ معلم شهید یعنی رجایی و باهنر در همین هیأت‌ها بزرگ شدند که هفته دولت هم به یاد و نام آنان ثبت شد.

نوری با اشاره به ضرورت تدوین و ابلاغ پیوست فرهنگی مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، گفت: دانش آموزان ما برخاسته از تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی هستند و امسال ۲۰ نفر از دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی دانش آموزی توانستند مدال طلای این مسابقات را کسب کنند. وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموزان باید در همه عرصه‌ها تلاش کنند، گفت: رئیس‌جمهور با اخلاق‌مداری، ولایت‌پذیری و مردمی بودن؛ تمام تلاش خود را برای خدمت به مناطق مختلف کشور به کار گرفته است که پیگیری جدی برای رفع مشکل اخیر شهرکرد در تأمین آب آشامیدنی از نمونه‌های آن به‌شمار می‌رود؛ کاری که در حالت عادی ماه‌ها زمان می‌برد در مدت زمان کوتاه رفع شد. وی با بیان اینکه سفرهای استانی و حضور در بین مردم و دلسوزی برای مردم از ویژگی‌های دولت سیزدهم است، گفت: برقراری بیمه پایه برای پنج میلیون نفر، تأمین مالی واکسن کرونا، افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری، بازگشایی مدارس پس از ۲۶ ماه تعطیلی، رعایت عدالت به خصوص عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور، از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در یک‌سال اخیر است..

.


بازنشر از : مهر

بهزیستی

سمعک

شرکت دانش بنیان