مهران محمدی امین

علی آقامحمدی شهرداری تهران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور گفت: تهران کم بر

1401\06\30 18:57:39


۴۰ درصد اهالی محلات کم برخوردار تهران مستاجر هستند

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور گفت: تهران کم برخوردارترین شهر با ۱۷۹ محله کم برخوردار است و ۴۰ درصد مردم این محلات هم مستاجر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آقا محمدی جانشین وزارت کشور و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور در مراسم آئین امضا تأمین ۳۰ هزار واحد مسکونی در تهران گفت: اگر بخواهیم قیمت مسکن را تغییر دهیم فقط در تهران می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: ساخت مسکن را برای متقاضیان انجام می‌دهیم و بخشی از مسکنی که ساخته شده با متقاضیان همخوانی ندارد. آقا محمدی تصریح کرد: با ساخت مسکن می‌توان اشتغال هم ایجاد کرد زیرا مسکن منجر به تخصصی شدن محلات می‌شود و خدمات مورد نیاز اهالی در محله ایجاد می‌شود. رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور گفت: این مدل ساخت و ساز که در شهرداری تهران آغاز شده کاملاً اسلامی است و طراحی آنها باید به گونه‌ای باشد که ساختمان‌ها به یکدیگر مشرف نباشند.

وی با بیان اینکه در ایران ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخودار وجود دارد گفت: تمامی بافت فرسوده در این محلات است و ۱۹ میلیون نفر در این محلات مستقر هستند و تهران کم برخوردارترین شهر با ۱۷۹ محله کم برخوردار است و ۴۰ درصد مردم این محلات هم مستأجر هستند. رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور اظهار کرد: می‌توان در برخی از محلات با استفاده از فناوری‌های نوین ساختمان‌های بلند مرتبه را ساخت و کسی که بتواند مشکل تهران را حل کند مشکل کشور را حل کرده است.. .


بازنشر از : مهر

علی آقامحمدی

شهرداری تهران

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی