مهران محمدی امین

کمیته امداد امام خمینی تسهیلات اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره)

1401\06\07 18:41:58


۹۳ درصد طرح های اشتغال کمیته امداد فعال هستند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در بررسی‌های انجام شده، ۹۳ درصد طرح‌های اشتغال اجرا شده مددجویان در سال ۱۴۰۰ در مسیر درست در حال فعالیت است.

مرتضی فیروزآبادی، در همایش تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه اشتغال مسیر اصلی پیشگیری از فقر است، افزود: طی پنج سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان اختصاص یافته است و تنها در سال گذشته ۳۰۱ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان، ادامه داد: نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان به صورت سالانه و تا پنج سال پس از راه‌اندازی انجام می‌شود. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اظهار کرد: در ابتدای سال جاری ۲۵ هزار مورد نظارت بر طرح‌های اشتغال مددجویان به صورت تصادفی انجام شد که براساس این نظارت‌ها، ۹۳ درصد طرح‌های اشتغال در مسیر درست در حال فعالیت هستند که اگر توزیع تسهیلات به شکل متوازن انجام شود، هفت درصد خطا نیز کاهش می‌یابد. فیروزآبادی، راه‌اندازی زنجیره تولید در مشاغل مختلف را برنامه کمیته امداد دانشت و تاکید کرد: در زمینه پرورش کرم ابریشم از تولید نهال توت تا فروش فرش دستی مددجویان در قالب زنجیره ارزش در حال اجرا است.

وی توجه به مشاغل دانش‌بنیان را رویکرد جدید کمیته امداد عنوان کرد و گفت: در صنایعی همچون ماشین‌سازی و پهپاد کشاورزی شاهد اتفاقات خوبی در کمیته امداد هستیم. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بر ضرورت توجه به دانش‌آموزان و دانشجویان در فرایند اشتغال کمیته امداد تاکید کرد و افزود: پرورش استعداد فرزندان جامعه هدف و شرمایه‌گزاری روی آنان می‌تواند زنجیره فقر را از بین ببرد.. .


بازنشر از : مهر

کمیته امداد امام خمینی

تسهیلات اشتغالزایی

مددجویان کمیته امداد