مهران محمدی امین

سایت رسمی حسن روحانی نوشت: آدرس غلط دادن و فروکاست ناترازی گاز به یک ادغام (آن هم طبق مصوبه قانونی قبلی) صرفا تبدیل مشکل به بهانه‌ای برای حملات سیاسی است تا چاره‌اندیشی جهت حل آن.

1401\11\01 17:37:32


احمدی نژاد تصویب کرد، روحانی متهم شد / شرکت ذخیره سازی گاز ادغام شد، نه منحل

سایت رسمی حسن روحانی نوشت: آدرس غلط دادن و فروکاست ناترازی گاز به یک ادغام (آن هم طبق مصوبه قانونی قبلی) صرفا تبدیل مشکل به بهانه‌ای برای حملات سیاسی است تا چاره‌اندیشی جهت حل آن.

سایت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی نوشت: شرکت ذخیره‌سازی گاز با اجرای اصل ۴۴ در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفت.در دولت دهم شرکت ملی گاز پیشنهاد داد که کل شرکت و ۴۴ شرکت تابعه که پوشش‌دهنده زنجیره ارزش گاز هستند به بخش خصوصی واگذار شوند.در ۱۳۹۰٫۰۵٫۰۸ چند زیرمجموعه شرکت ملی گاز ایران شامل شرکت ذخیره‌سازی گاز در فهرست واگذاری طبق اصل ۴۴ قرار گرفت.

واگذاری شرکت ذخیره‌سازی گاز توجیه فنی و اقتصادی نداشت و در توان بخش خصوصی نبود.

در نتیجه دولت دوازدهم تصمیم گرفت که شرکت ذخیره‌سازی گاز را در شرکت بالادستی «مهندسی و توسعه گاز طبیعی» که ساختار حقوقی و قراردادی بهتری داشت ادغام کند و ماموریت‌های آن واگذار شود. بنابراین شرکت ذخیره‌سازی گاز در مجموعه بزرگتر ادغام شده، نه منحل یا تعطیل! و همچنان به وظایف خود ادامه داد.

۸۴ درصد جمعیت روستایی ایران تا پایان سال ۹۹ تحت پوشش شبکه‌ی گاز قرار گرفتند

از سال ۱۳۹۲ تا بهمن ماه ۱۳۹۹ به بیش از ۲۰ هزار روستا با قریب به یک میلیون و ۷۶۰ هزار خانوار گازرسانی شد و تعداد روستاهای گازرسانی شده از حدود ۱۴ هزار روستا به بیش از ۳۴ هزار روستا افزایش یافت. در این بازه قریب به ۱۹۳ شهر با بیش از ۶۴۱ هزار خانوار گازرسانی شده است و تقریبا تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۹۸.۴ درصد جمعیت شهری کشور و ۸۴ درصد جمعیت روستایی کشور و در مجموع ۹۵ درصد از کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند.

این در حالی است که پوشش شبکه گازرسانی در ابتدای سال ۱۳۹۲ در جمعیت شهری ۹۵ درصد و در جمعیت روستایی ۵۴ درصد بود.

. .


بازنشر از : خبرفوری