مهران محمدی امین

دوربین مدار بسته کسب و کار تکنولوژی دوربین مداربسته یکی از تجهیزات و سیستم های شناخته شده و محبوب در میان جوامعی

1401\05\30 11:42:18


از دوربین مداربسته چه می‌دانید؟

دوربین مداربسته یکی از تجهیزات و سیستم های شناخته شده و محبوب در میان جوامعی است که نیاز به امنیت داشته و حاضرند بهای آن را پرداخت کنند؛ با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آن بدانید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در عصر کنونی شرکت‌ها و کمپانی‌های فراوانی انواع دوربین‌های مداربسته را طراحی و تولید می‌کنند که مساله برند در خرید دوربین مداربسته حساسیت و ظرافت خرید را تا حدودی بالاتر برده است.

انواع دوربین مداربسته دوربین‌های مداربسته معمولاً در چند ساختار ظاهری بالت، دام و اسپیددام دیده می‌شوند. البته در این میان چند نوع دیگر مانند دوربین‌های بی بی کم، پین هول، باکس و چندین مدل دیگر نیز وجود دارند که تقریباً همگی یک وظیفه مشخص و معین دارند و آن هم ضبط تصویر است. از دیگر ملاک‌های دسته بندی دوربین‌های مداربسته می‌توان به تکنولوژی ساخت و کارکرد آنها اشاره کرد، دوربین آنالوگ یا AHD کنونی و دوربین تحت شبکه یا IP که پروتکل‌های کنونی طراحی دوربین مداربسته هستند و هر یک مختص مکان و شرایط مقتضی خود هستند.

دوربین مداربسته AHD دوربین مداربسته AHD یا Analog High Definition به معنای دوربین مداربسته آنالوگ با رزولوشن بالاست که نسل بعدی دوربین‌های نسل اول آنالوگ بر پایه TV line است، این دوربین‌ها که از سال پیش تا اکنون بر دنیای دوربین‌های مداربسته غلبه کرده‌اند به چند دلیل از فروش بالا و محبوبیت خاصی برخوردارند؛ دوربین‌های مداربسته AHD در دسترس و ارزان قیمت هستند برای نصب در هر مکانی بهینه اند از ۱mp تا ۸mp قابل انتخاب اند امنیت بالاتری در برابر هک و استفاده غیر قانونی نسبت به سایرین دارند دیر کرد ارسال تصاویر در آنها بسیار پایین است همچنین می‌توان یکی از قابلیت‌های خاص که تنها در برند دوربین مداربسته داهوا وجود دارد و با پروتکل HDCVI شناخته می‌شود را به عنوان نقطه عطف تکنولوژی دوربین‌های مداربسته تلقی کرد، تکنولوژی HDCVI این امکان را فراهم کرده تا در صورت خرید دوربین‌های مداربسته دارای میکروفن داخلی (Built In mic) بتوان صدا و تصویر را همزمان روی کابل کواکسیال دریافت کرد. دوربین مداربسته IP این دوربین‌ها که به اصطلاح تحت شبکه کار می‌کنند توانایی ارسال و دریافت تصاویر را در فواصل دور و کابل کشی‌های طولانی را دارند که یکی از دلایل به وود آمدن این دوربین‌ها همین مورد است، دوربین مداربسته IP به دلیل فعالیت بر بستر شبکه و امکان دریافت اطلاعات و برق به صورت همزمان از طریق کابل شبکه که اصطلاحاً به آن POE می‌گویند قادرند تا با اتصال به سوییچ شبکه هزینه‌های سیم کشی و اتفاقات ثانویه آن را به مراتب کمتر کرده و تصویری یکپارچه و با کیفیت به دستگاه ضبط ارسال کنند. یکی دیگر از تفاوت‌های دوربین‌های مداربسته AHD و IP نحوه پردازش تصویر در آنهاست که در دوربین‌های IP این عمل توسط دوربین و در دوربین‌های AHD توسط دستگاه ضبط انجام می‌پذیرد.

تبلیغات
چاه ارت - اعلام حریق
چاه ارت - اعلام حریق

کالای برق لِنا - LENA با سابقه ای درخشان در صنعت برق کشور و در زمینه ی تامین کالای برق,اجرای پروژه های الکتریکال و هوشمند سازی برق ساختمان فعالیت میکند.

از ویژگی‌های دوربین‌های مداربسته IP می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان اتصال به شبکه اینترنت یا local کاهش سیم کشی بریا برق و تصویر برای فواصل طولانی به دلیل استفاده از سوئیچ امکان لینک دهی برای کنترل دوربین از راه دور امکان دریافت برق و ولتاژ از طریق کابل شبکه (POE) دستگاه ضبط دیجیتال DVR – NVR – XVR در حال حاضر دستگاه‌های ضبط به سه نوع دستگاه ضبط آنالوگ، تحت شبکه و دستگاه ضبط ترکیبی یا همان xvr که قابلیت دریافت هم تصاویر دوربین‌های IP و هم دوربین‌های AHD را دارند تقسیم می‌شوند. دستگاه‌های ضبط که با استفاده از منابع هارد فیزیکی تصاویر را ضبط می‌کنند این امکان را به ما می‌دهند تا در صورت نیاز به بازگردانی و پخش مجدد تصاویر بتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم، همچنین انتقال تصاویر به راه دور که به آن انتقال تصویر می‌گویند از طریق این دستگاه‌ها انجام می‌پذیرد. برندهای دوربین مداربسته همانطور که گفتیم برندهای بسیار زیادی دوربین‌های مداربسته و تجهیزات آن را تولید می‌کنند که برخی از انها خارجی و برخی دیگر در ایران تولید و مونتاژ می‌شوند.

دوربین مداربسته داهوا یکی از برندهای خوب و فعال این حوزه دوربین مداربسته داهوا است که نزدیک به ۵۰ سال است که در کشور چین و قطب تکنولوژی آن شهر هانگژو فعال است، این شرکت اکنون بیش از ۱۸.۰۰۰ نفر پرسنل متخصص دارد و توانسته در حوزه تکنولوژی و هوش دیجیتال حرف اول را بزند، داهوا اکنون در بحث قدرتمند سازی شهرها و ایجاد هوش دیجیتال در بیش از ۱۸۰ کشور جهان فعال است. دوربین مداربسته بریزی بریزی یک شرکت ایرانی ایتالیایی است که سالهاست در حوزه سیستم‌های حفاظتی و امنیتی فعالیت می‌کند که هم اکنون بزرگترین تولید کننده دروبین مداربسته درب‌های اتوماتیک در ایران است، از رقبای این برند می‌توان به جک پارکینگی فک ایتالیا، دوربین مداربسته برایتون و برندهای قدرتمند ایرانی و خارجی اشاره کرد. شرکت بریزی تولید کننده انحصاری دوربین‌های مداربسته ۲ تا ۵ مگاپیکسل در تکنولوژی‌های AHD و IP است که علاوه بر محصولات دوربین مداربسته در خط تولید خود تجهیزات ضبط و لوازم جانبی آن را نیز دارد.

. .


بازنشر از : مهر

دوربین مدار بسته

کسب و کار

تکنولوژی