مهران محمدی امین

لایحه بودجه سازمان امور اداری و استخدامی انتقاد نمایندگان کارگری به مصاحبه معاون سازمان امور استخدامی کشور / باز هم بر مواضع قبلی خود پافشاری می کنند

1401\08\30 18:31:14


انتقاد نمایندگان کارگری به مصاحبه معاون سازمان امور استخدامی کشور / باز هم بر مواضع قبلی خود پافشاری می کنند

انتقاد نمایندگان کارگری به مصاحبه معاون سازمان امور استخدامی کشور / باز هم بر مواضع قبلی خود پافشاری می کنند اقتصاد کلانایلنا نوشت: رامین اناری از مواضع اخیر سازمان امور استخدامی کشور انتقاد کرد.

رامین اناری (نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور) به مصاحبه اخیر معاون سازمان امور استخدامی کشور اشاره کرد و ضمن انتقاد از مواضع این سازمان گفت: در این مصاحبه بازهم بر مواضع سابق خود تاکید کرده‌اند؛ عنوان شده که نیروها برای جذب باید آزمون بدهند و هیچ تمایزی نباید بین نیروهای فعلی و متقاضیان جدید باشد؛ این نوع موضع‌گیری، کارگران و جامعه‌ی هدف را بعد از دو سال انتظار، ناراحت می‌کند.

به گفته‌ی وی، سازمان امور استخدامی همچنان مخالف تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است و کارشکنی می‌کند؛ این سازمان نمی‌خواهد بپذیرد که پیمانکاران حذف شوند و نیروهای فعلی با سال‌ها سابقه قرارداد مستقیم شوند. اناری تاکید می‌کند: ما مخالف هر نوع بدعت در طرح ساماندهی هستیم؛ قرار نیست آزمون جذبی در کار باشد تا باز رانت بازی و پارتی بازی شکل بگیرد؛ نیروهای فعلی سال‌ها و دهه‌ها سابقه کار دارند و همیشه از تبعیض و بی‌حقوقی رنج برده‌اند؛ این نیروها باید بدون استثنا قرارداد مستقیم شوند؛ در روزهای اخیر برخی مدیران شرکت‌های فولادی و دیگر شرکت‌ها موضع‌گیری کرده و گفته‌اند طرح ساماندهی شامل شرکت‌های ما نمی‌شود؛ این اظهارات پذیرفتنی نیست؛ طرح ساماندهی تمام نیروها در تمام شرکت‌های دولتی، عمومی، خصولتی و نیمه دولتی را دربرمی‌گیرد بدون کوچک‌ترین استثنایی. این فعال کارگری در پایان اضافه می‌کند: انتظار ما از نمایندگان مجلس و هیات رئیسه مجلس این است که طرح ساماندهی ششم آذر به صحن بیاید و با رای بالا تصویب شود؛ مقدمات اجرای آن باید در ماه‌های آینده فراهم شود تا بساط پیمانکاران سودجو برای همیشه برچیده شود.

بیشتر بخوانید: طرح ساماندهی قبل پایان آذر تصویب می‌شود؟ / امضای ۱۷۰ نماینده برای بررسی با «اولویت» در صحن توافق مجلس و دولت برای جلسه مشترک / جزئیات آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ۲۲۰ 46. .


بازنشر از : خبرآنلاین

لایحه بودجه

سازمان امور اداری و استخدامی