مهران محمدی امین

اینتل می‌خواهد تا پایان سال 2025 هزینه‌های سالانه خود را 8 تا 10 میلیارد دلار کاهش دهد که تعدیل نیرو بخشی از آن محسوب می‌شود.

1401\08\07 19:38:09


اینتل تایید کرد: تعدیل نیرو در فصل چهارم 2022 برای کاهش هزینه‌های شرکت

اینتل می‌خواهد تا پایان سال 2025 هزینه‌های سالانه خود را 8 تا 10 میلیارد دلار کاهش دهد که تعدیل نیرو بخشی از آن محسوب می‌شود.

اینتل تایید کرده که به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای کاهش میلیاردها دلار هزینه شرکت، به‌زودی برخی کارمندان خود را اخراج خواهد کرد.

ماه گذشته در برخی گزارش‌ها گفته شده بود که اینتل احتمالا به دلیل افت بازار کامپیوتر مجبور خواهد شد برخی کارکنانش را اخراج کند و اکنون این موضوع به‌طور رسمی تایید شده است.

به عنوان بخشی از گزارش درآمد سه ماهه سوم 2022، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در طول سال آینده حدود 3 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و «پت گلسینگر»، مدیر عامل این شرکت به رویترز اعلام کرد که بخشی از این هزینه به «هزینه‌های کارکنان» مربوط می‌شود. او همچنین گفت که این شرکت همچنین در حال کاهش ساعات کار برخی کارکنان است.

تا پایان سال 2025، اینتل امیدوار است تا هزینه‌های خود را 8 تا 10 میلیارد دلار در سال کاهش دهد.

با این حال، اینتل به‌طور دقیق اشاره نکرده که چه تعداد از کارمندان را اخراج می‌کند یا کدام یک از بخش‌های آن بیشترین آسیب را خواهند دید. با این حال، بلومبرگ قبلا در گزارش خود گفته بود که تیم‌های فروش و بازاریابی اینتل ممکن است بیشترین تعدیل نیرو را داشته باشند.

تغییرات صنعت تراشه و تاثیر آن بر اینتل

اینتل همراه با رقبای خود مانند AMD و انویدیا با مشکل جدیدی در صنعت مواجه شده‌اند، زیرا کمبودهای گسترده مربوط به دوران همه‌گیری اکنون جای خود را به تولید بیش از اندازه در بخش‌های خاص داده است.

«گاوراو گوپتا»، تحلیلگر Gartner در بیانیه‌ای در این مورد گفت:

«[وضعیت] صنعت تراشه از کمبود به مازاد (تا اوایل سال 2023) برای تعدادی از دستگاه‌ها در حال تغییر است. این امر بر درآمدهای صنعت تراشه تاثیر منفی خواهد گذاشت (حداقل در بیشتر موارد) و معمولا در این شرایط به ارزیابی مجدد هزینه‌ها و حاشیه سود نیاز است.»

از نظر درآمد، این شرکت از وضعیت قرمز خارج شده است. در سه ماهه دوم، اینتل نیم میلیارد دلار ضرر کرده بود اما در این سه ماهه، یک میلیارد دلار سود گزارش کرده است.

با این حال، این رقم در مقایسه با سه ماهه سوم سال 2021 که بهترین سال مالی اینتل بود، 85 درصد کاهش یافته است.

. .


بازنشر از : دیجیاتو