مهران محمدی امین

وزیر ارتباطات درباره حواشی اخیر اینترنت در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

1401\07\07 00:27:18


برداشته شدن محدودیت ها به عهده مرجعی است که فیلتر را دستور داده است. جلسه‌ای درباره اینستاگرام تشکیل نشده است

وزیر ارتباطات درباره حواشی اخیر اینترنت در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

عیسی زارع پور در پاسخ به سوالی در مورد زمزمه هایی برای امکان دسترسی کاربران به اینترنت ماهواره ای از سوی آمریکا اظهار داشت: اهداف آنها در فراهم کردن ماهواره‌ای برای ایران، روشن است؛ آمریکایی‌ها در ۴۰ سال گذشته هیچگاه به دنبال منافع جمهوری اسلامی ایران و مردم نبوده اند.

آنها از هیچ اقدامی برای ضربه‌زدن به مردم فروگذار نکرده اند و این اقدام هم در همین راستا است.

وی گفت:اگر هر اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت قواعد جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد ما دستش را به گرمی می‌فشاریم.ده درصد از روستا‌های ما دسترسی به اینترنت ندارند، بنابراین استقبال میکنیم از فعال سازی اینترنت ماهواره‌ای در نواحی که ما زیرساخت نداریم.

وی با اشاره به شایعه فیلترینگ همیشگی اینستاگرام بیان کرد: شورای عالی فضای مجای در این مدت جلسه‌ای نداشته است که بخواهد درباره اینستاگرام نظری ارائه دهد.مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست.محدودیت بنا به شرایط کشور ایجاد شده است.

زارع پور گفت: برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده است.پیشنهادم این است که مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه ریزی نکنند.برداشته شدن محدودیت این پلتفرم‌ها بر عهده مرجعی است که محدود شدن را به ما ابلاغ کرده است

وی تاکید کرد: پلتفرم‌های داخلی در این مدت با یک حجم زیادی از درخواست‌ها مواجه شدند که موجب کندی شد.

. .


بازنشر از : منبع: باشگاه خب