مهران محمدی امین

جهاد کشاورزی سمنان گرمسار برداشت زیتون روغن زیتون گرمسار- رئیس اداره ج

1401\11\01 16:12:15


برداشت زیتون در گرمسار آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت ۴.۵ تن محصول

گرمسار- رئیس اداره جهاد کشاورزی گرمسار از آغاز برداشت زیتون در باغات این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زیتون پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اسکندری زاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از باغات زیتون گرمسار ضمن بیان اینکه این منطقه یکی از مکان‌هایی که مستعد تولید و پرورش زیتون در کشور است، ابراز داشت: در این منطقه انواع ارقام زرد روغنی، کنسروی، آلیا ومانزالیا زیتون توسط باغداران کشت و تولید می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه کشاورزان منطقه طی سنوات گذشته نسبت به تولید زیتون رغبت بسیار خوبی نشان دادند، افزود: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰ هکتار باغ زیتون در این شهرستان وجود دارد که طی این فصل سال کار برداشت این محصول آغاز شده است. رئیس اداره جهاد کشاورزی گرمسار با بیان اینکه متوسط برداشت زیتون از هر هکتار چهار تن است، ابراز داشت: تولید زیتون و فرآورده‌های آن نظیر روغن کشی و تهیه عصاره برای محصولات آرایشی بهداشتی و غذایی یکی از ظرفیت‌های ویژه و مطلوبی که در صورت توجه کافی می‌تواند سود سرشاری را نصیب منطقه کرده و به بخش اقتصادی استان سمنان نیز کمک کند. اسکندری با بیان اینکه برداشت چهار هزار و ۵۰۰ تن زیتون از باغ‌های شهرستان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: زیتون یکی از محصولاتی که برای طرح الگوی کشت این منطقه در نظر گرفته شده که می‌تواند به منبع خوبی برای ت.

لید ثروت و اشتغال تبدیل شود. وی با بیان اینکه سرمایه گذاران پیرامون زیتون و فراورده‌های آن در این شهرستان حمایت می‌شوند، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های خوب در راستای تولید زیتون و فرآورده‌های برای غرب استان سمنان این مهم می‌طلبد تا برای آن تبلیغات مناسبی صورت گیرد تا سرمایه گذارن به این حوزه جذب شوند.. .


بازنشر از : مهر

جهاد کشاورزی سمنان

گرمسار

برداشت زیتون

روغن زیتون