مهران محمدی امین

شورای رقابت وزارت صمت سید رضا فاطمی امین عرضه خودرو در بورس برگزاری جلسات خودروی

1401\11\01 16:12:30


برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت/ عرضه خودرو در بورس همیشگی نیست

برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس همیشگی نیست، تبادل ۱۱ میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه و گران فروشی ۶ برند بزرگ لوازم خانگی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت، صمت مخالف عرضه خودرو در بورس نیست، ورود شورای رقابت به بازار اینترنت ثابت، شرط واگذاری خودروسازان، عرضه خودرو در بورس همیشگی نیست، معافیت مالیاتی واحدهای دارای تحقیق و توسعه، اسقاط ۴۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده، امضای تفاهمنامه توسعه تجارت بین ایران و پاکستان، مکاتبه تولیدکنندگان با سران قوا برای تأمین سرمایه در گردش، تبادل ۱۱ میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه، فروش خارج از ضابطه خودرو به دستگاه‌ها و گران فروشی ۶ برند بزرگ لوازم خانگی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

صمت مخالف عرضه خودرو در بورس نیست امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت: وزارت صمت مخالفتی با عرضه خودرو بورس کالا ندارد و فرآیند عرضه خودروهای جدید در بورس کالا در چارچوب نظر شورای رقابت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت. برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت ضمن اشاره به برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت از یکی دو هفته پیش گفت: تقریباً تمام دستگاه‌های نظارتی خواهان ورود کارشناسی شورای رقابت به قیمت خودرو بوده اند. وی تصریح کرد: پس از تشکیل کارگروه در یکی دو هفته گذشته، جلسات کارشناسی این کارگروه با حضور ذی نفعان در حال برگزاری است و با توجه به اینکه این کارگروه هنوز خروجی نداشته است بنابراین تمام گمانه زنی‌ها در مورد نحوه قیمت گذاری، عرضه خودرو و… از سوی شورای رقابت رد می‌شود.

ورود شورای رقابت به بازار اینترنت ثابت شورای رقابت، بازار اینترنت ثابت را مصداق بازار انحصاری تشخیص داد و بر همین اساس مرکز ملی رقابت به تنظیم دستورالعمل قیمت مکلف شد. (جزئیات بیشتر) شرط واگذاری خودروسازان / ‏‬ عرضه خودرو در بورس همیشگی نیست احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی شرط واگذاری خودروسازان را ارائه یک برنامه بلندمدت اصلاحی برای صنعت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد و گفت که در این سند باید از هم اکنون، برای پنج سال آینده، یک برنامه مدونی ثبت شود که سیاستگذاری صنعت خودرو به چه نحو خواهد بود تا سرمایه گذار ثبات خاطر داشته باشد. وی همچنین تاکید کرد که عرضه خودرو در بورس یک شیوه فروش همیشگی نخواهد بود.

معافیت مالیاتی واحدهای دارای تحقیق و توسعه محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت از وضع قانونی درمجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از واحدهایی که دارای بخش تحقیق و توسعه هستند خبر داد وگفت: این واحدها می‌توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند. اسقاط ۴۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده محمود مشهری شریف رئیس انجمن اسقاط خودرو با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار خودرو در طرح جایگزینی و ۳۰ هزار خودرو درطرح های دیگر اسقاط شده اند، گفت: با این روند برای اسقاط تمام فرسوده‌ها به ۴۰۰ سال زمان نیاز داریم. این درحالیست که طبق برآوردهای انجام شده ۵۰ درصد آلودگی هوای کلانشهرها به دلیل منابع متحرک یعنی خودرو و موتور سیکلت فرسوده است.

تبلیغات
مشاوره خدمات مالیاتی
مشاوره خدمات مالیاتی

گروه مشاوره و توسعه مدیریت تیارا ارائه خدمات مالیاتی تنظیم و ارسال اظهارنامه ارزش افزوده - تنظیم و ارسال معاملات فصلی- تنظیم اسناد مربوط به دفاتر کانونی- تحریر دفاتر قانونی- تنظیم اظهارنامه مالیاتی (سالانه)- شرکت در جلسات رسیدگی مالیاتی- تنظیم لوایح دفاعیه جهت اعتراض به برگ تشخیص های مالیاتی - صادره و شرکت در هیات های حل اختلاف به کسب و کارها

وی تصریح کرد: در حال حاضر بین ۹ تا ۱۰ میلیون دستگاه موتور سیکلت فرسوده، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده، ۲۵۰ هزار کامیون فرسوده و ۲۰۰ هزار اتوبوس، مینی بوس و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح کشور در حال تردد هستند. بنابراین از مجموع ۲۸ میلیون خودروی در حال تردد در کشور، ۱۴ میلیون دستگاه یعنی نیمی از خودروها، فرسوده هستند. امضای تفاهمنامه توسعه تجارت بین ایران و پاکستان تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های تجاری میان ایران و پاکستان با هدف افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور از طریق تبادل اطلاعات، شرکت در رویدادهای تجاری یکدیگر، تبادل هیأت‌های تجاری و برگزاری برنامه‌های آموزشی و تبادل کارشناس به امضای علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه‌تجارت جمهوری اسلامی ایران و محمد زبیر موتی والا، مدیرعامل سازمان توسعه‌تجارت پاکستان رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین متعهد شدند ضمن تبادل اطلاعات تجاری، شرایط و زمینه را برای حضور هیأت‌های تجاری در کشور مقابل و پذیرش هیأت‌های تجاری یکدیگر مهیا کنند. (جزئیات بیشتر) مکاتبه تولیدکنندگان با سران قوا برای تأمین سرمایه در گردش ۲۰ انجمن تولیدی در مکاتبه‌ای با سران قوا اعلام کردند که بانک‌ها به دلیل ضعف در زمینه تأمین مالی و تسهیلات دهی و قانون ذینفع واحد، از ارائه تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ تولیدی اجتناب می‌کنند و از سران قوا خواستند که دستوری در این خصوص صادر کنند. (جزئیات بیشتر) تبادل ۱۱ میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه از ابتدای سال تاکنون ۱۱ میلیارد دلار کالا بین ایران و ترکیه مبادله شده که سهم صادرات ۶.۴ و سهم واردات ۴.۶ میلیارد دلار بوده است.

(جزئیات بیشتر) فروش خارج از ضابطه خودرو به دستگاه‌ها سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: برخی دستگاه‌ها بر خلاف ضوابط تعیین‌شده خودرو دریافت کرده‌اند که وزارت صمت به محض کشف تخلف طی گزارشی موارد را به رئیس جمهور ارائه کرد. وی تصریح کرد: رئیس جمهوری نیز در این زمینه به وزارت صمت و بازرس ویژه ریاست جمهوری مأموریت داد تا با بررسی واگذاری خودرو خارج از ضوابط فروش به دستگاه‌ها، با متخلفان برخورد کند. از امروز وزارت صمت بررسی‌های جامعی در این زمینه را شروع کرده و پس از گردآوری همه اطلاعات فروش شرکت‌های خودروساز، گزارش کاملی به رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد.

گران فروشی ۶ برند بزرگ لوازم خانگی اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: شش یا هفت شرکت قیمت محصولات خود را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، اما بقیه شرکت‌ها هنوز قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند و منتظر صدور مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند. وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌ها با مجوز سازمان حمایت بالا رفته است نیز تاکیدکرد: پیگیری از سازمان حمایت و صمت نشان می‌دهد که مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده است. بنابراین فروشندگان هم منتظر هستند ببینند تکلیف چه می‌شود..

.


بازنشر از : مهر

شورای رقابت

وزارت صمت

سید رضا فاطمی امین

عرضه خودرو در بورس