مهران محمدی امین

صدا و سیما/ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰. ۶۶ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۶ سنت رسید.

1401\05\29 11:32:58


توقف افزایش نرخ جهانی طلا

صدا و سیما/ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰. ۶۶ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۶ سنت رسید.

صدا و سیما/ قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۶ سنت رسید. به‌دنبال بالا رفتن ارزش دلار و تصمیم مقامات فدرال‌رزرو آمریکا برای افزایش مجدد نرخ بهره، روند افزایش قیمت طلا طی یک هفته گذشته متوقف شد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۶ سنت رسید.متخصصین بازار طلا عقیده دارند قدرت گرفتن دلار همچنان بر قیمت طلا فشار می‌آورد و آن را به محدوده ۱۷۳۰ دلار نزدیک می‌کند. اما دورنمای کلی درمورد طلا هنوز هم مثبت است.سیاست‌گذاران آمریکا هنوز به سیاست افزایش نرخ بهره پایبند هستند تا متقاعد شوند تورم تحت کنترل درآمده است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را بالا برده و تمایل برای آن را کاهش می‌دهد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا ۸.۵ درصد در ماه گذشته میلادی نسبت‌به سال قبل افزایش داشت. این رقم در ماه ژوئن به ۹.۱ درصد می‌رسید.تورم در انگلیس هم به‌طور غیرمنتظره‌ای ۱۰.۱ درصد نسبت‌به سال قبل افزایش داشته‌است که بالاترین رقم تورم طی چهل‌ساله گذشته را نشان می‌دهد. با توجه به این‌که افزایش تورم در انگلیس تا حد زیادی به‌خاطر بحران انرژی در اروپاست، بانک‌های مرکزی احتمالاً به سیاست‌های سختگیرانه خود ادامه می‌دهند.

سیاست‌هایی که بیش‌از پیش بر قیمت طلا فشار می‌آورد.همچنین قیمت نقره امروز با ۲.۰۱ درصد کاهش به ۱۹ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین با ۱.۶۸ درصد کاهش، ۸۹۹ دلار و ۲۱ سنت معامله می‌شود.. .


بازنشر از : آخرین خبر