مهران محمدی امین

کمردرد پزشک متخصص عمل جراحی درمان کمردرد بدون نیاز به جراحی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است و بدون هیچگونه اقد

1401\05\29 12:22:15


درمان کمردرد بدون نیاز به جراحی توسط فوق تخصص درد

درمان کمردرد بدون نیاز به جراحی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است و بدون هیچگونه اقدامات تهاجمی پروسه درمانی کاملا بسته صورت می‌گیرد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طبق گفته دکتر محمدحسین دلشاد فوق تخصص درد، درمان کمردرد بدون نیاز به جراحی یکی از جدیدترین روش‌های درمانی است.

طی این روشی که توسط متخصص درد انجام می‌گیرد نیازی به هیچ‌گونه اقدامات تهاجمی برای درمان کمردرد نیست و پروسه درمانی کاملاً بسته صورت می‌گیرد. قطعاً در خصوص دیسک کمر بارها شنیده‌اید، زیرا بسیاری از افراد را دیده‌ایم که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و به دلیل ترس از برش جراحی یا عدم بهبود درد پس از آن هیچ اقدامی برای درمان نمی‌کنند. این تصور در واقع به دلیل راهکارهای درمانی در گذشته شکل گرفته است؛ چرا که در اغلب مواقع پزشکان پیشنهاد عمل جراحی را به بیمار می‌دادند که حتی برای برخی از افراد هیچ تسکینی را به همراه نداشت.

امروزه به لطف پیشرفت در زمینه پزشکی و وجود متخصصین درد از جمله دکتر محمد حسین دلشاد فوق تخصص درد که به صورت کاملاً تخصصی در زمینه درد می‌پردازد، با روش‌های کاملاً بسته درد بیماران را درمان می‌کنند. چگونه کمردرد به روش غیرجراحی درمان می‌شود؟ بر اساس گفته‌های پزشک فوق تخصص درد، در اغلب مواقع راهکارهایی برای بیماران در نظر گرفته می‌شود که حداقل عوارض را داشته باشد. طبیعتاً روش‌های درمانی که نیاز به برش‌های جراحی ندارد و کاملاً بسته انجام می‌گیرد، کمترین عوارض را نسبت به روش‌های باز دارد و بیماران به سرعت بهبود پیدا می‌کنند.

در حال حاضر روش‌های مختلفی از جمله لیزر دیسک کمر، تزریق اپیدورال، رادیوفرکوئنسی و … بسیاری دیگر از راهکارهای درمانی بسته به شرایط بیمار انجام می‌گیرد تا از کمردرد رهایی پیدا کنند و به فعالیت‌های روزانه خود باز گردند. پروسه لیزر دیسک کمر یا PLDD از آنجایی که عمل جراحی باز عوارض زیادی دارد، به همین جهت تصمیم‌گیری شده است که روش‌های بسته و کم تهاجمی را جایگزین کنند. به گفته دکتر دلشاد فوق تخصص درد این روش درمانی به این صورت است که حرارت و انرژی بالایی توسط سوزن به قسمت میانی دیسک وارد می‌شود، در واقع این فرایند کمک می‌کند تا حجم دیسک بیرون زده کاهش یابد.

زمانی که حجم دیسک بیرون زده کاهش می‌یابد، فشار از روی عصبی که منجر به احساس درد در شما شده است، برداشته خواهد شد. علاوه بر این منجر به افزایش جریان خون شده و به دنبال آن خون‌رسانی نیز بهتر خواهد شد. همانطور که گفتیم از آنجایی که طی این روش هیچ برشی زده نمی‌شود، نیازی به بیهوشی نیست و تنها تحت بی حسی موضعی اقدامات درمانی صورت می‌گیرد.

این روش نقاهت کوتاهی دارد و نیازی به بستری شدن بیمار نیست. تزریق اپیدورال برای درمان کمردرد این روش نه تنها برای زایمان طبیعی بدون درد از سوی دکتر دلشاد فوق تخصص درد انجام می‌شود، بلکه برای تسکین کمردرد برای افرادی که شرایط لازم را دارند، انجام می‌شود. این تزریق مستقیماً به قسمتی که نخاع را احاطه کرده است و با کمک تصویربرداری با اشعه ایکس به نام فلوروسکوپی تزریق می‌شود.

هدف از تزریق، تسکین درد و کاهش التهاب در اطراف ریشه‌های عصبی تحت فشار است. گاهی این روش درمانی برای بیماران انجام می‌شود تا با تسکین درد قادر به انجام فعالیت‌های درمانی مانند فیزیوتراپی باشند. فوق تخصص درد در خصوص این روش درمانی می‌گوید که تزریق اپیدورال به صورت بلند مدت در تسکین درد بیماران بسیار روشی موثر است.

رادیوفرکوئنسی برای تسکین کمردرد رادیوفرکوئنسی نیز از دیگر راهکارهای غیر تهاجمی موثری است که از سوی فوق تخصص درد انجام می‌شود. در واقع با استفاده از انرژی گرما و امواج ناشی از رادیوفرکوئنسی به تسکین درد بیماران کمک می‌کنند. قبل از وارد کردن سوزن در محل مورد نظر، بی حسی موضعی برای بیمار در نظر گرفته می‌شود که به بی دردی بیماران کمک می‌کند.

با کمک فلوروسکوپ، سوزنی تو خالی به عصب وارد خواهد شد، سپس انرژی و فرکانس رادیویی از سوزن عبور می‌کند و باعث سوختگی عصب خواهد شد. در این پروسه، عصبی که باعث انتقال درد می‌شود، سوخته می‌شود و سیگنال درد مختل خواهد شد. طی این روش درمانی پزشک در صورت لزوم چند عصبی را که منجر به درد می‌شود، می‌سوزاند.

این نکته را در نظر داشته باشید که این پروسه درمانی تنها باید توسط متخصصین با مهارت و توانایی بالا انجام شود تا مراحل درمان کاملاً درست انجام گیرد. این روش نیز همانند دیگر راهکارهای غیر جراحی نیازی به بستری شدن ندارد و پس از بررسی حال عمومی بیمار، می‌تواند همان روز به خانه بازگردد. راهکارهای دیگری که از سوی فوق تخصص درد دکتر دلشاد توصیه می‌شود، گاهی با توجه به شرایط بیمار فوق تخصص درد درمان‌های جایگزین غیر پزشکی را نیز به بیماران پیشنهاد می‌دهد که این موارد به شرح زیر است: کایروپراکتیک یا درمان‌های درستی برای تسکین کمردرد طب سوزنی ماساژ درمانی مدیتیشن http://drdelshadfoundation.com/ این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد..

.


بازنشر از : مهر

کمردرد

پزشک متخصص

عمل جراحی