مهران محمدی امین

وزارت راه و شهرسازی محمدرضا کدخدازاده محور هراز معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع گلوگاه ترافیکی شهر آمل و محور هرا

1401\06\07 18:47:06


رفع گلوگاه ترافیکی در محور هراز

معاون وزیر راه و شهرسازی از رفع گلوگاه ترافیکی شهر آمل و محور هراز و افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل هم‌زمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا کدخدازاده اظهار کرد: به منظور تسهیل در اتصال و رفت و آمد به محور هراز، ساماندهی ترافیک و رفع گلوگاه ترافیکی میدان هزار سنگر به ویژه در مسیر محور هراز به سمت محمود آباد و بالعکس این پروژه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزایش ایمنی، تعریض و بهسازی رمپ‌های طرفین را از دیگر اهداف احداث این تقاطع اعلام کرد و افزود: کاهش مصرف سوخت، رونق گردشگری و توسعه اقتصادی مناطق شمالی کشور و اصلاح طرح هندسی محدوده اجرایی پروژه نیز بخش دیگری از مزایای بهره‌برداری از این تقاطع محسوب می‌شود. کدخدازاده در خصوص ویژگی‌های فنی این پروژه اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح میدان هزار سنگر آمل با رمپ‌های طرفین ۴.۵ کیلومتر طول دارد. طول پل ۲۰۰ متر بوده و دارای پنج دهانه ۳۰ متری و دو دهانه ۲۵ متری است و در آن ۱۲ ستون و ۹۶ شمع به کار رفته است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به ۱۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه خاطرنشان کرد: به منظور ساخت این پل ۳۸ هزار متر مکعب بتن ریزی و سه هزار مترمکعب حفاری شمع صورت گرفته است و در آن هزار و ۷۲۰ تن آرماتور و ۲۰ هزار تن آسفالت به کار رفته است.. .


بازنشر از : مهر

وزارت راه و شهرسازی

محمدرضا کدخدازاده

محور هراز