مهران محمدی امین

تسنیم/هزینه دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیونی اوراق حق تقدم بانک مسکن به ۱۲۳ میلیون تومان و کل سود آن در بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود یک میلیارد تومان افزایش یافته است. وام اوراق حق تقدم م

1401\11\25 15:25:11


سود یک میلیاردی وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی

تسنیم/هزینه دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیونی اوراق حق تقدم بانک مسکن به ۱۲۳ میلیون تومان و کل سود آن در بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود یک میلیارد تومان افزایش یافته است. وام اوراق حق تقدم مسکن یکی از روش‌های کم‌اثر بازار مسکن است که مردم می‌توانند از آن برای دریافت وام مسکن استفاده کنند.

هزینه دریافت وام مسکن ۴۸۰ میلیونی اوراق حق تقدم بانک مسکن به ۱۲۳ میلیون تومان و کل سود آن در بازپرداخت ۱۲ ساله به حدود یک میلیارد تومان افزایش یافته است.وام اوراق حق تقدم مسکن یکی از روش‌های کم‌اثر بازار مسکن است که مردم می‌توانند از آن برای دریافت وام مسکن استفاده کنند.

 در این روش متقاضیان بایستی اوراق حق تقدم وام مسکن یا همان "تسه" را از طریق فرابورس خریداری کنند.در زمان حاضر قیمت هر برگه اوراق حق‌تقدم حدود 129 هزار تومان است. از آنجاکه در تهران برای زوجین 400 میلیون تومان وام به همراه 80 میلیون تومان وام تعمیر پرداخت می‌شود، متقاضیان باید دو برابر مبلغ وام یعنی 960 برگه تسه را خریداری کنند.به عبارت دیگر متقاضیان باید با نرخ امروز حدود 123 میلیون تومان همان ابتدا برای خرید اوراق هزینه کنند. در واقع خروجی وام 480 میلیون تومانی برای متقاضیان 357 میلیون تومان است که باید به هزینه سرسام‌آور خرید این وام نرخ سود 22.5 درصدی را نیز اضافه کرد.بررسی سود و اقساط وام مذکور پس از تغییر در سود سپرده و وام حاکی از آن است که متقاضیان در بازپرداخت ساده 12 ساله حدود 912 میلیون تومان سود پرداخت می‌کنند.

کل بازپرداخت این وام 480 میلیون تومانی حدود یک میلیارد و 392 میلیون تومان است. میزان اقساط ماهانه این وام حدود 9 میلیون و 700 هزار تومان است.به گزارش تسنیم، بر اساس آخرین آمار منتشر شده مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن متوسط قیمت مسکن به 55 میلیون تومان افزایش یافته است. به این ترتیب با وام 480 میلیون تومانی مسکن با کسر هزینه خرید اوراق حق تقدم حدود 6.5 مترمربع مسکن خریداری کرد..

.


بازنشر از : آخرین خبر