مهران محمدی امین

بورس روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی امروز نشانه ای دیگر

1401\08\30 16:12:41


سکانسی از غیر حرفه‌ای‌ترین اطلاع رسانی در سازمان بورس!

امروز نشانه ای دیگر از ضعف اطلاع رسانی در سازمان بورس برای همه رسانه ها و مردم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز خبری بر استعفای مجید عشقی در سمت ریاست سازمان بورس آمده بود و در تمام رسانه‌های دولتی، خصوصی و تخصصی بورس منتشر شد.

بعد از دقایقی از انتشار این خبر، محمد هادی سلیمی زاده ریاست روابط عمومی سازمان بورس به خبرنگار مهر گفت: وضعیت رئیس سازمان بورس در ساعت ۱۰ و نیم تعیین تکلیف خواهد شد. سلیمی زاده به مهر گفت: «رئیس سازمان بورس به دلایلی متن استعفای خود را تقدیم شورای عالی بورس کرده و در این باره تصمیم گیری می‌شود.» ساعت ۱۱ صبح بود که خبری در تمام رسانه‌های دولتی، خصوصی و تخصصی بورس مبنی بر پذیرش استعفای مجید عشقی و جایگزین شدن محمد رضوانی فر منتشر شد. خبرنگار مهر دوباره این خبر را از روابط عمومی سازمان بورس پیگیری کرده و آنان نیز این خبر را تأیید و براین اساس خبرگزاری مهر خبر ریاست محمد رضوانی فر بر سازمان بورس را منتشر کرد.

اما دقایقی بعد دوباره محمد هادی سلیمی زاده مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس در توئیتر اعلام کرد استعفای عشقی از سازمان بورس با مخالفت تمام اعضای شورای عالی بورس مواجه شده و مجید عشقی در سمت ریاست سازمان بورس باقی می‌ماند. که این موضوع موجب سردرگمی اهالی رسانه شد. در این باره چند ایراد جدی به اطلاع رسانی سازمان بورس وارد است: ۱.

مجید عشقی متن استعفای خود را تهیه کرده و به وزیر اقتصاد تقدیم کرده بود، فضای مجازی این خبر را پوشش داد ولی هیچ خبری در رسانه‌های رسمی سازمان بورس اعم از سنا و سایت سازمان بورس نبود، این نوع پوشش خبر نشان از وجود غیرحرفه ای ترین افراد در سمت روابط عمومی سازمان بورس دارد. ۲. خبرنگار مهر به خبرهای رسانه‌های رسمی در این باره اکتفا نکرده و دوباره خبر را از منابع رسمی در ارتباط با رسانه سازمان بورس پیگیری کرده و اطلاعات غلطی را در اختیار خبرنگار مهر قرار داد که این وضعیت نشان از ناهماهنگی بسیار شدید رده‌های مختلف روابط عمومی سازمان بورس داشته و این رویه به شدت به ضرر بازار سرمایه تمام خواهد شد.

۳. رئیس روابط عمومی سازمان بورس، رسماً رسانه‌های رسمی (حتی رسانه خود سازمان بورس) را برای انتشار خبر مناسب ندانسته و به شبکه اجتماعی فیلتر شده توئیتر برای اطلاع رسانی خبرهای خود اکتفا کرده بود و اگر رسانه‌های رسمی با وی تماس نمی‌گرفتند شاید این خبر در هیچ رسانه رسمی منتشر نمی‌شد که این موضوع نشان می‌دهد حتی روابط عمومی سازمان بورس به رسانه رسمی این سازمان نیز اعتماد ندارد.. .


بازنشر از : مهر

بورس

روابط عمومی

سازمان بورس و اوراق بهادار

مجید عشقی