مهران محمدی امین

هواپیما بلیت هواپیما قیمت بلیت هواپیما آزادسازی نرخ بلیت هو مجتبی یوسفی گفت:صنعت

1401\11\25 16:44:43


شناورسازی قیمت بلیط هواپیما اجحاف در حق مردم است

مجتبی یوسفی گفت:صنعت هوایی کشورمانزدیک به ۴۰ سال است که به سختی نیروهای متخصص خود راحفظ کرده است ازطرفی راه تداوم فعالیت وتقویت آنها افزایش قیمت بلیط نیست که فشار حداکثری به مسافران وارد کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در مورد تأثیر دستور دادستان، مبنی بر کاهش قیمت بلیط هواپیما، گفت: آزادسازی بلیط هواپیما و قطار از زمان آخوندی، وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم باب شد که برخی هم استناد می‌دهند به برنامه پنجم توسعه، این در شرایطی ممکن است که قدرت و اختیار انتخاب را برای مردم قائل شویم.

‌انحصار منجر به کاهش خدمات رسانی می‌شود نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی افزود: آزادسازی قیمت‌ها در حوزه خودروسازی هم وجود دارد، زمانی که انحصار در خدمات رسانی حاکم باشد متقاضیان خدمات کمتری را دریافت می‌کنند. عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم ادامه داد: در سایر کشورها خدمات ارائه شده به مسافران با توجه به هزینه پرداختی آنها ممکن می‌شود، مسافران با مراجعه به ایستگاه‌های ریلی و هوایی می‌توانند انتخاب کنند، کدام وسیله نقلیه با چه امکاناتی را برای مسافرت مناسب است، در کشور ما مسافران نه تنها در روزهای عادی بلیط هواپیما را به راحتی دست نمی‌آوردند بلکه در روزهای خاصی همچون ایام نوروز یا مراسم دیگر همچون اربعین به سختی موفق به تهیه بلیط می‌شوند. شناورسازی بلیط هواپیما زیر ذره بین کمیسیون عمران یوسفی شناورسازی قیمت بلیط‌ها را اجحاف در حق مصرف کنندگان دانست و گفت: شناورسازی بلیط‌ها در شرایطی که خدمات رضایت بخشی به مسافران ارائه نمی‌شود اجحاف در حق مسافران است و به جد در کمیسیون پیگیری خواهم کرد ولی باید برای رونق صنعت هوایی کشور فکری اساسی داشته باشیم اولین تحریم‌های اعمال شده برای کشور شامل صنعت هوایی بود.

‌ظرفیت صنعت هوایی در کشور زیاد است وی در ادامه افزود: صنعت هوایی کشور ما قریب به ۴۰ سال است که به سختی نیروهای متخصص خود را حفظ کرده است از طرفی راه تداوم فعالیت و تقویت آنها افزایش قیمت بلیط نیست که فشار حداکثری به مسافران وارد کند، باید این صنعت از طریق گردشگری داخلی و خارجی، رونق باربری و سایر حوزه‌ها بتواند خود را تقویت کنند. نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار داشت: شاهد رشد بی رویه تورم و افزایش قیمت دلار و ارز هستیم که تمام این موضوعات را در کنار افزایش ۵۷ درصدی کارکنان این مجموعه باید در نظر بگیریم، این صنعت نیازمند حمایت‌هایی برای ادامه حیات است که افزایش بلیت مسافران حلال مشکل آنها نخواهد بود. دولت باید در تأمین هزینه‌ها به ایرلاین‌ها کمک کند؛ عمده هزینه‌ها در صنعت هوایی بر اساس دلار است و هزینه فرودگاهی و تأمین قطعات سبب شده تا این هزینه برای ایرلاین‌ها بالا برود.

یوسفی ادامه داد: از سوی دیگر تعدد ایرلاین‌ها سبب شده تا هزینه سربار برخی از آنها افزایش پیدا کند. در هیچ کشوری اندازه ایران ایرلاین ثبت شده با تعداد هواپیمای اندک وجود ندارد، از طرف دیگر از بهمن سال گذشته ارز نیمایی برای ایرلاین‌ها قطع شد. بعد از پی‌گیری‌های مفصلی که صورت گرفت حدود دو ماه قبل مصوبه در این خصوص برای اختصاص ارز نیمایی به ایرلاین‌ها از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

اما با گذشت دو ماه هنوز بانک‌ها این مصوبه را اجرایی نکردند باید در جهت کمبود تجمیع شرکت‌های هواپیمایی برنامه‌ریزی صورت گیرد. عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم افزایش قیمت‌ها را قابل قبول ندانست و خاطر نشان کرد: افزایش قیمت‌ها از رشد بلیط هواپیما گرفته تا سایر اقلام اساسی از جمله اقلام خوراکی و اساسی بدون تشریفات، قابل قبول کسی نیست و باید به درستی مدیریت شود. .


بازنشر از : مهر

هواپیما

بلیت هواپیما

قیمت بلیت هواپیما

آزادسازی نرخ بلیت هو