مهران محمدی امین

انرژی نفت قیمت نفت صادرات نفت طلای سیاه سقوط کرد انرژیقیمت نفت روز سه‌شنبه پس از اینکه دولت ایالات متحده اعلام کرد نفت خام بیشتری از ذخا

1401\11\25 22:52:13


طلای سیاه سقوط کرد

طلای سیاه سقوط کرد انرژیقیمت نفت روز سه‌شنبه پس از اینکه دولت ایالات متحده اعلام کرد نفت خام بیشتری از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد خواهد کرد، کاهش یافت، در حالی که معامله‌گران منتظر داده‌های تورم برای صف‌های بیشتر هستند.

نگارعلی_ بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۰ سنت یا ۱ درصد کاهش یافت و به ۸۵.۷۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا ۱.۱۶ دلار یا ۱.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۸.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو معیار در مسیر رسیدن به بیشترین درصد کاهش روزانه خود از ۳ فوریه هستند. بیشتر بخوانید: رهبر بازار رمزارز ارزان شد/ چند بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده‌است؟ واکنش مردمی به واردات خودروی دست دوم/ افزایش بی‌حساب و کتاب قیمت خودرو متوقف می‌شود؟ وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) اعلام کرد که ۲۶ میلیون بشکه نفت از SPR به فروش خواهد رساند که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۸۳ رسیده است. پس از آنکه دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سال گذشته رکورد ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر خود را فروخت، وزارت دفاع آمریکا در نظر داشت فروش سال مالی ۲۰۲۳ را لغو کند.

اما این امر مستلزم آن بود که کنگره برای تغییر دستور، عمل کند. نگرانی‌های عرضه نیز پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی اعلام کرد که انتظار دارد تولید رکوردی در ماه مارس از هفت حوزه بزرگ شیل ایالات متحده را داشته باشد، کاهش یافت. در جاهای دیگر، صادرات نفت خام در یکی از بندرهای مهم ترکیه پس از زلزله ویرانگری که منطقه را لرزاند، از سر گرفته شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارشی ماهانه، پیش‌بینی تقاضای نفت در سال ۲۰۲۳ خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد که این پیش‌بینی به کمک بازگشایی اقتصاد چین پس از محدودیت‌های ویروس کرونا بود. معامله گران همچنین به دنبال سرنخ هایی از داده های مهم شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه ژانویه بودند. این نشان می‌دهد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده شتاب گرفته است، اما این افزایش سالانه کوچک‌ترین افزایش از اواخر سال ۲۰۲۱ بوده که نشان‌دهنده تداوم کاهش تورم و احتمالاً نگه داشتن فدرال رزرو در مسیر افزایش نرخ بهره متوسط است.

نظرسنجی رویترز نشان داد که اکثر اقتصاددانان انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده حداقل دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. تورم بالاتر و افزایش نرخ بهره ممکن است بر دارایی های ریسکی مانند نفت تأثیر بگذارد. ۲۲۳۲۲۷.

.


بازنشر از : خبرآنلاین

انرژی

نفت

قیمت نفت

صادرات نفت