مهران محمدی امین

شرکت هواپیمایی معراج انجمن شرکت های هواپیمایی پروازهای اربعین عضو هیئت مدیره انجمن

1401\06\16 18:01:17


فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب متوقف شد ولی صندلی بیزینس داریم

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: مابه التفاوت قیمت بلیت‌هایی که پیش از این با نرخ بالاتر از مصوب برای پروازهای اربعین به فروش رفته، به زائران عودت داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امسال نیز مانند سال‌های گذشته برای بازه زمانی سفرهای اربعین در همه مودهای حمل و نقلی از جمله سفرهای هوایی، در ستاد حمل و نقل اربعین نرخ مصوب تعیین و اعلام کرد: هر ایرلاینی که بالاتر از نرخ مصوب بلیت فروشی کند، به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی: ایرلاین‌های متخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند کاپیتان محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی نیز در آستانه آغاز سفرهایی اربعین در نشست خبری با بیان اینکه نرخ مصوب پروازهای اربعین برای بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ شهریور امسال برای مسیر یک طرفه ۳ و دو طرفه ۶ میلیون تومان از مبدأ تهران و چند فرودگاه دیگر به جز چند فرودگاه شرق کشور از جمله مشهد که ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (رفت و برگشت) است، گفت: در صورتی که ایرلاین‌ها از مبلغ مذکور تعدی کنند، هم سازمان هواپیمایی برخورد کرده و جلوی برگزاری پرواز را می‌گیرد و هم متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند. وزیر راه و شهرسازی نیز در اظهار نظری گفته بود: «برای پروازهای اربعین امسال شده در فرودگاه امام خمینی (ره) حاضر باشم، اجازه نمی‌دهم هیچ ایرلاینی بالاتر از نرخ مصوب نسبت به فروش بلیت نجف اقدام کند.» این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی کمی پیش از آغاز سفرهای اربعین با مشکل دیسک کمر و جراحی آن مواجه شد و نتوانست نظارت میدانی را شخصاً انجام دهد. برکناری برخی مدیران ارشد ایرلاین دولتی اما در روزهای اخیر از ۱۲ شهریور که پیش فروش بلیت پروازهای اربعین آغاز شده، هم حسین مذنب بازرس ویژه وزارت راه و شهرسازی در مراکز فروش بلیت برخی ایرلاین‌ها خصوصاً دولتی‌ها و شبه دولتی‌ها حاضر شده و حتی شنیده‌ها حاکی از برکناری برخی مدیران یکی از ایرلاین‌های دولتی به دلیل تخلف در فروش بلیت پروازهای اربعین است و هم حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری شخصاً از مراکز فروش بلیت پروازهای اربعین بازدید سرزده داشته و در صورت بروز مشکل، به مدیران شرکت‌های هواپیمایی تذکر داده است.

بازرسی‌های وزارت راه نتیجه داد به نظر می‌رسد در نتیجه این بازدیدها، یکی از شرکت‌های هواپیمایی که اقدام به فروش بلیت برخی از پروازها بالاتر از نرخ مصوب کرده بود، اعلام کرد که نرخ بلیت‌ها به قیمت مصوب برگشته و مسافرانی که بالاتر از این نرخ بلیت خریده اند، می‌توانند خسارت دریافت کنند. این شرکت هواپیمایی اقدام به فروش بلیت بیزینس پرواز یکطرفه از ۷ تا ۹ میلیون تومان برای روزهای واقع در بازه زمانی پروازهای اربعین کرده بود که گفته شده برای پروازهای بیزینس نیز سقف قیمت تعیین شده است. عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی: خریداران بلیت پروازهای اربعین بالاتر از نرخ مصوب، خسارت می‌گیرند کاپیتان سید محمد میر سمیعی مدیرعامل هواپیمایی معراج در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره فروش چارتری هواپیمایی معراج اظهار کرد: معراج فروش بلیت پروازهای اربعین را صرفاً اینترنتی و از طریق وبسایت فروش بلیت معراج با نرخ مصوب انجام می‌دهد و برای این ایام، فروش چارتری پروازهای نجف را متوقف کرده است.

وی افزود: نرخ بلیت پروازهای اکونومی هواپیمایی معراج از فرودگاه‌های تهران و اصفهان برای یک لِگ (مسیر یکطرفه) ۳ و رفت و برگشت (دو طرفه) ۶ میلیون تومان است. از فرودگاه مشهد نیز دو طرفه اکونومی ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و بیزینس ۱۰ میلیون تومان است. مدیرعامل هواپیمایی معراج ادامه داد: هزینه بلیت بیزینس پروازهای اربعین برای بازه ۱۵ تا ۳۰ شهریور از فرودگاه‌های تهران و اصفهان به مقصد فرودگاه نجف ۵ میلیون تومان برای پرواز یک طرفه و ۱۰ میلیون تومان پروازهای رفت و برگشت است.

وی خاطرنشان کرد: هر زائری که بلیت پروازهای اربعین را از هواپیمایی معراج با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب ستاد اربعین از وبسایت این شرکت خریداری کرده، با مراجعه حضوری به دفتر این شرکت هواپیمایی به آدرس خیابان آزادی بزرگراه جناح، مابه التفاوت را دریافت کند؛ اما اگر آژانسی به اسم معراج اقدام به فروش بلیت با نرخ بالاتر از ۶ میلیون تومان کرده باشد، این شرکت هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرد. به گفته عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی دفتر هواپیمایی معراج از ۸ صبح تا ۲۲ آماده فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین با نرخ مصوب است. کاپیتان میر سمیعی تأکید کرد: در حال حاضر فروش چارتری پروازهای نجف را متوقف کرده ایم و فروش بلیت پروازهای نجف صرفاً به صورت سیستمی خواهد بود.

هر مسافری که بالاتر از نرخ مصوب بلیت خریده می‌تواند جهت بررسی و دریافت خسارت با در دست داشتن اسناد بلیت مربوطه و فیش واریزی از ۵ مهر ماه به شرکت هواپیمایی معراج مراجعه کند.. .


بازنشر از : مهر

شرکت هواپیمایی معراج

انجمن شرکت های هواپیمایی

پروازهای اربعین