مهران محمدی امین

خرید تضمینی گندم مطالبات گندمکاران اصفهان اصفهان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: مطالبات کشاورزان

1401\07\07 11:04:13


مطالبات گندمکاران اصفهان تسویه شد

اصفهان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: مطالبات کشاورزان استان در طرح خرید تضمینی گندم به مبلغ ۶۱۷ میلیارد تومان تسویه شد.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۵۳ هزار و ۴۷۳ تُن گندم به ارزش ۶۱۷ میلیارد تومان امسال از کشاورزان اصفهانی خریداری شد.

وی ادامه داد: بهای خرید تضمینی گندم از کشاورزان اصفهانی که محصول خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند کامل پرداخت شد. مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با بیان اینکه امسال میزان خرید گندم از نظر وزن ۱۴۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته افزود: اکنون خرید تضمینی گندم در مراکز تعاون روستایی به پایان رسیده است اما سیلوهای ملکی و دولتی کاشان و بهارستان تا پایان مهر فعال خواهد بود. ضیایی ابراز داشت: محصولات خریداری شده توسط هفت هزار و ۹۳ کشاورز در قالب ۱۴ هزار و ۸۲۴ محموله به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تحویل داده شده است.

به گفته وی در سال‌جاری ۲۵ هزار و ۹۷۴ تن گندم به ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان خرید توافقی نیز با نظارت دولت از کشاورزان انجام شده است. به گزارش مهر، استان اصفهان دارای نزدیک به ۵۶۳ هزار هکتار زمین کشاورزی است که با توجه به محدودیت منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۲۹۰ هزار هکتار از آن زیر کشت رفته است.. .


بازنشر از : مهر

خرید تضمینی گندم

مطالبات گندمکاران

اصفهان