مهران محمدی امین

نمایشگاه خودرو صنعت خودروسازی مسکو علیرضا جعفری با بیان اینکه پاویون ایران بزرگ‌ترین پاویون نمایشگاه اتومبیلیتی ر

1401\06\07 13:00:12


منحصر به‌فردترین پاویون ۴۰ سال اخیر ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی

علیرضا جعفری با بیان اینکه پاویون ایران بزرگ‌ترین پاویون نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه بوده، معتقد است این پایون منحصر به‌فردترین پاویون چهل سال اخیر ایران بوده است.

در روزهای گذشته بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو روسیه موسوم به «اتوموبیلیتی ۲۰۲۲» با حضور پررنگ خودروسازان بزرگ ایرانی و فعالان صنعت لوازم یدکی و قطعات خودرو جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

این نمایشگاه از ۲۲ تا ۲۵ آگوست (۳۱ مرداد لغایت ۳ شهریور) با مجوز سازمان توسعه تجارت و هماهنگی‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه به نام انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان کشور برگزار شد که مجری برگزاری این پاویون شرکت «پارس‌کارن» بود. علی‌رضا جعفری، رییس هیات‌مدیره شرکت پارس‌کارن در رابطه با این نمایشگاه گفت: در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه که نمایشگاهی معروف و معتبر در زمینه خودرو و قطعه‌سازان است، شرکت «پارس‌کارن» از طرف سازمان توسعه تجارت به عنوان مجری نمایشگاه برگزیده شد تا این پاویون را که متولی آن انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بود، به عنوان مجری برگزار کنیم. وی در رابطه با شرکت‌کنندگان ایرانی در این پاویون گفت: هیات بزرگی از ایران شامل بیش از ۱۲۰ نفر از تجار و کارآفرینان ما، چه در قالب بازدیدکننده، چه به عنوان غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

پاویون جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۲۰۰ متر مربع بود که بزرگ‌ترین پاویون نمایشگاه بود. این پاویون که با همت سازمان توسعه تجارت و سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه قطعه‌سازان خودرو کشور برپا شده بود، منحصربه‌فردترین پاویون چهل سال اخیر ایران بود. جعفری در رابطه با نحوه برگزاری این پاویون گفت: نمایشگاه اتوموبیلیتی در Expo Center مسکو برگزار شد و اکثر غرفه‌سازی‌های پاویون که شامل ۲۱ شرکت بود، توسط شرکت پارس‌کارن ساخته شد.

از سوی دیگر پرسنل ما که شامل یک گروه متشکل از تیم اجرایی و مترجم بودند، از یک هفته قبل در یکی از بهترین هتل‌های روسیه مستقر شدند تا شرایط مطلوب برای ایجاد ارتباط بهتر بین هیات‌های تجاری ایران و سایر شرکت‌کنندگان را فراهم بیاوریم. کاظم جلالی سفیر فوق‌العاده و نماینده تام‌الاختیار ایران در روسیه در غرفه بازرگانی محمد وی در رابطه با حضور مسئولان در این نمایشگاه گفت: دکتر فاطمی امین (وزیر صمت)، دکتر کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، علیرضا پیمان پاک (رییس سازمان توسعه تجارت)، دکتر نبوی (معاون وزیر و رییس سازمان ایمیدرو)، دکتر منطقی (معاون وزیر)، دکتر آرام (معاون وزیر اقتصاد)، دکتر طاهری (رییس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی)، آقای حسینی (از نمایندگان مجلس)، محمدعلی تیموری (مدیرعامل شرکت سایپا) و مهدی خطیبی (مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو) مهمانان ویژه‌ی این نمایشگاه بودند. دکتر علی‌رضا جعفری در رابطه با تاثیر این نمایشگاه نیز گفت: این تعامل و همکاری بخش دولتی و خصوصی و تشکل‌ها موجب شد یک پاویون در خور و شأن جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد، به این امید که برای صادرکنندگان منشاء خیر باشد و هر روز شاهد توسعه صادرات غیرنفتی کشورمان باشیم.

مطمئناً با استقبالی که شرکت‌های روس از شرکت‌های ایرانی داشتند، این اتفاق محقق خواهد شد و آینده بهتری در انتظار تولیدکنندگان ماست، به خصوص با سیاست‌هایی که دولت محترم در ارتباط با کشورهای همسایه دارند، مطمئناً خبرهای خوبی در آینده خواهیم شنید. . .


بازنشر از : مهر

نمایشگاه خودرو

صنعت خودروسازی

مسکو