مهران محمدی امین

مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال 2022 بیشترین آسیب‌پذیری را به نام خود ثبت کرده است.

1401\07\22 20:22:16


نتیجه یک پژوهش: گوگل کروم آسیب‌پذیرترین مرورگر 2022 است

مرورگر گوگل کروم در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال 2022 بیشترین آسیب‌پذیری را به نام خود ثبت کرده است.

داده‌های پایگاه آسیب‌پذیری  VulDB  نشان می‌دهد مرورگر  گوگل کروم  در مقایسه با سایر رقبای خود، در سال 2022 بیشترین آسیب‌پذیری را به نام خود ثبت کرده است و مرورگر  فایرفاکس  موزیلا از این نظر در رتبه دوم قرار دارد.

در این بین، هیچ‌گونه آسیب‌پذیری از ابتدای سال 2022 تا 5 اکتبر برای مرورگر اپرا گزارش نشده است.

براساس داده‌های این پایگاه که از اول ژانویه 2022 تا 5 ماه اکتبر سال جاری میلادی مورد بررسی قرار گرفته است،  گوگل کروم  303 آسیب پذیری و در مجموع از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، 3159 آسیب پذیری داشته است و در مقایسه با سایر مرورگرها بیشترین آسیب پذیری را به نام خود زده است. به همین دلیل گفته می‌شود کاربران گوگل کروم باید هنگام استفاده از این مرورگر مراقب باشند و به روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

آسیب پذیری مرورگرها

مرورگر فایرفاکس موزیلا  با 117 آسیب پذیری در رتبه دوم از نظر آسیب پذیری قرار دارد. مایکروسافت اج تا 5 اکتبر 103 آسیب پذیری داشته که 61 درصد بیشتر از سال 2021 بوده و در مجموع، از زمان انتشار تاکنون 806 آسیب پذیری را ثبت کرده است.

سافاری نیز جزو مرورگرهایی است که کمترین آسیب پذیری را داشته و در طی ماهه اول 2022، تنها 26 مورد آسیب پذیری و از زمان انتشار 1139 مورد گزارش شده است.

مرورگر اپرا  تاکنون و در سال 2022، هیچ گونه آسیب پذیری را به نام خود ثبت نکرده است و در مجموع تنها 344 مورد را تجربه کرده است.

گفتنی است از ماه می 2022، تعداد کاربران سافاری  به بیش از یک میلیارد کاربر رسیده است و اپل سخت در تلاش است تا مطمئن شود مرورگر این شرکت ایمن بود و حداقل آسیب پذیری را به نام خود ثبت می‌کند.

در بخشی از گزارش تهیه شده به این نکته نیز اشاره شده است که کاربران برای آنکه در صفحات وب به صورت ایمن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، باید آخرین نسخه مرورگرها را دریافت کرده و از آن نسخه استفاده کنند. همچنین هنگام دانلود افزونه‌ها  و برنامه‌های این چنینی، مراقب باشند که از چه منبعی افزونه را دریافت می‌کنند و به سراغ افزونه‌های کمترشناخته شده نروند.

. .


بازنشر از : منبع: دیجیاتو