مهران محمدی امین

قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، روند کاهشی خود را معکوس کرد و اندکی افزایش یافت.

1401\07\22 20:20:32


نفت با افت دلار صعودی شد

قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، روند کاهشی خود را معکوس کرد و اندکی افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید.

تینا تنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس در این باره گفت: افت ارزش دلار آمریکا و بهبود قوی دارایی‌های پرریسک، قیمت‌های نفت را بالا برد.

بهبود این روند ممکن است در معاملات روز جاری بازار آسیا ادامه پیدا کند، زیرا افت دلار معمولا نفت را برای خریداران غیرآمریکایی، ارزانتر می‌کند. تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید هم به همراه چشم انداز بهبود تقاضای چین در صورت تسهیلات محدودیت‌های کرونایی در سه ماهه چهارم، همچنان از قیمت‌های نفت پشتیبانی خواهد کرد.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت پس از دو هفته رشد متوالی، در مسیر ثبت حدود سه درصد کاهش هفتگی قرار دارند.

عامل دیگری که روز جاری از قیمت‌ها پشتیبانی کرد، کاهش چشمگیر ذخایر سوخت آمریکا شامل دیزل و نفت کوره در پی افزایش تقاضا برای گرمایش در فصل زمستان بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر سوخت‌های آمریکا هفته گذشته ۴.۹ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۱۰۶.۱ میلیون بشکه رسیده که پایین‌ترین میزان از ماه مه است در حالی که تحلیلگران، کاهش این ذخایر به میزان دو میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

ذخایر نفت به میزان ۹.۹ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۳۹.۱ میلیون بشکه رسید که بسیار بالاتر از رشد ۱.۸ میلیون بشکه‌ای پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود.

. .


بازنشر از : منبع: فرارو