مهران محمدی امین

وزیر خارجه قطر در نشست داووس، تاکید کرد که کشورش به دنبال سیاسی‌کردن پرونده انرژی نیست.

1401\11\01 17:37:27


وزیر خارجه قطر: دوحه هرگز پرونده انرژی را سیاسی نمی‌کند

وزیر خارجه قطر در نشست داووس، تاکید کرد که کشورش به دنبال سیاسی‌کردن پرونده انرژی نیست.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در نشست داووس گفت که قطر در سال ۲۰۲۷ توانایی صادرات بیشتر گاز به کشورهای جهان به خصوص قاره اروپا را دارد.

به نوشته الجزیره، وی تصریح کرد که دوحه هرگز در پی سیاسی کردن مسأله انرژی نیست و همواره بر ضرورت تأمین امنیت غذا، دارو و انرژی تأکید می‌کند زیرا این مسائل به مردم ارتباط دارند نه دولت‌ها.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بسیاری از سیاست‌گذاران حامی انتقال از سوخت فسیلی به سوخت پاک بدون توجه به طولانی بودن این پروسه، سرمایه‌گذاری در منابع فسیلی به عنوان انرژی سنتی را طی سالهای گذشته متوقف کرده‌اند.

وزیر خارجه قطر در پاسخ به سوالی درباره جنگ اوکراین گفت: «دولت قطر موضع سیاسی بسیار روشنی بر اساس عدم پذیرفتن حمله یک کشور به کشور دیگر دارد».

وی افزود: دولت قطر که تهدید به زور یا توسل به آن و حمله به غیر نظامیان را غیرقابل قبول می‌دارند و این امر را در خلال رأی‌گیری در سازمان ملل نشان داد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین در داووس تاکید کرد؛ همان طور که جامعه جهانی در رسیدگی به برخی پرونده‌های خاص متحد می‌شود، مهم است که این اتحاد در خصوص برخی پرونده‌های مربوط به خاورمیانه نیز حاصل شود. 

پنجاه و سومین مجمع جهانی اقتصاد داووس در داووس سوئیس از روز دوشنبه پیش (۱۶ ژانویه) آغاز شد و تا ۲۰ ژانویه ادامه خواهد داشت.

در این مجمع که امسال با مضمون «همکاری در یک جهان چند قطبی: برگزار می‌شود، پنجاه رئیس دولت یا نخست وزیر از ۳۰ کشور جهان و شماری از نمایندگان و سازمانهای مختلف، با بیش از ۲۷۰۰ شرکت‌کننده حضور دارند.

.

.


بازنشر از : منبع: فارس