مهران محمدی امین

درب ضد سرقت کسب و کار سرقت در ادامه این مطلب توضیح می‌دهیم که چرا یک درب ضد سرقت استاندارد محصول بهتری از درب‌های

1401\06\30 13:28:28


ویژگی‌های مهم درب ضد سرقت استاندارد

در ادامه این مطلب توضیح می‌دهیم که چرا یک درب ضد سرقت استاندارد محصول بهتری از درب‌های ورودی معمولی است و چه ویژگی‌هایی آن را متمایز ساخته است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی که قرار است برای محصولی، جایگزینی با ویژگی‌های بهتر را انتخاب کنید؛ اولین سوالی که ممکن است به ذهن‌تان خطور کند قیمت آن جایگزین بهتر است.

به این ترتیب می‌توانید تعیین کنید که خرید این کالا جایگزین ارزشش را دارد یا خیر؟ این اصل در مورد تمام کالاها، به ویژگی کالاهایی که مرتبط با امنیت هستند صدق کرده و از اهمیت زیادی برخوردار است. درب ورودی ساختمان، یکی از این محصولات است که تا جای ممکن باید ایمن، مستحکم و ضد ضربه باشد. در حال حاضر، در بین تمام درب‌هایی که به عنوان درب اصلی ساختمان‌های مسکونی، ادارای و حتی در برخی از مواقع تجاری به مشتریان پیشنهاد می‌شوند؛ هیچ گزینه‌ای بهتر از درب‌های ضد سرقت نیستند.

در ادامه این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا یک درب ضد سرقت استاندارد محصول بهتری از درب‌های ورودی معمولی است و چه ویژگی‌هایی آن را متمایز ساخته است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های درب ضد سرقت استاندارد مهم‌ترین ویژگی که باعث ایجاد تمایز بین یک درب معمولی چوبی با یک درب ضد سرقت استاندارد می‌شود؛ ساختار مهندسی شده و خاصی است که برای این گروه از محصولات طراحی و بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند. علاوه بر این، دیگر ویژگی‌های خاصی این محصولات عبارتند از: بدنه مستحکم گرچه درب‌های ضد سرقت از نظر ظاهری، شباهت زیادی با نمونه‌های معمولی خود دارند؛ اما در لایه میانی این درب‌ها، یک ورق فولادی ضخیم کار گذاشته می‌شود که در برابر ضربه و فشار بسیار مستحکم است.

این ویژگی عملاً باعث می‌شود که یکی از راه‌های نفوذ بسیار پرطرفدار بین سارقان، یعنی شکستن درب مسدود شود. پس اگر می‌خواهید بدنه محصولی که قصد خرید آن را دارید؛ حتی در برابر ضربه‌های وارده از سوی اجسام سنگین مانند پتک و چکش هم دوام بیاورد و به سادگی نشکند؛ حتماً یک درب ضد سرقت را برای ساختمان خود انتخاب کنید. قفل‌های چند زبانه قفل‌هایی که روی درب‌های ضد سرقت نصب می‌کنند؛ معمولاً چند زبانه هستند و ساختاری بسیار متفاوت‌تر و محکم‌تری نسبت به قفل‌های یک زبانه و معمولی دارند.

این زبانه‌های فولادی، از بدنه داخلی درب، یعنی جایی که ورق فولاد در آن کار گذاشته شده خارج شده و وارد چهارچوب فلزی استانداردی خواهد شد که مطابق با ابعاد دقیق درب ساخته شده است. این شکل ساختاربندی باعث می‌شود که قفل بتواند دوام بیشتری در برابر ضربه داشته باشد و زبانه‌های آن به راحتی و با دیلم از چهارچوب خارج نشوند. بدنه و روکش یک درب ضد سرقت استاندارد باید هم از بدنه و هم از روکش باکیفیتی تولید شده باشد.

شاکله اصلی درب‌های ضد سرفت متفاوت از محصولی مانند درب اتاقی است. اصلی‌ترین جز این شاکله نیز همان ورق فولادی داخل درب است. این ورق، برای زیبایی و استحکام بیشتر، با دو تخته ساخته شده از جنس چوب طبیعی یا فرآورده‌هایی مانند MDF کاور و مقاوم‌سازی می‌شود.

تبلیغات
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان
ساختمان سازی - ساختمان و صنعت ساختمان

SearchBiz ارائه اطلاعات جامع در مورد فروش، اجاره، مشاوره و اجرا، تعمیرات و سرویس در حوزه صنعت و تولید در کشور.

این دو تخته بسته به ضخامت‌شان می‌توانند ویژگی‌های مثبت درب را ارتقا دهند. علاوه بر این بدنه چوبی، برای اینکه درب بر اثر ضربه یا تماس با عوامل محیطی مانند رطوبت و نور خورشید، دچار افت کیفیت نشود؛ ورق‌های بسیار نازکی به نام روکش را روی ظاهر نهایی کار می‌کشند. روکش‌های طبیعی و روکش‌های مصنوعی، دو دسته از روکش‌های بسیار پرکاربرد و پرطرفداری هستند که برای تولید این محصولات به وفور از آنها استفاده می‌شود.

با وجود این تنوع در انتخاب متریال برای تولید بدنه، یک درب ضد سرقت استاندارد به دربی گفته می‌شود که در انتخاب مواد اولیه، داشتن حداقل فاکتورهای مورد تأیید استانداردهای روز دنیا لحاظ شده باشد. چهارچوب فلزی اگر برای خرید درب ضد سرقت سری به بازار زده باشید؛ حتماً متوجه شده‌اید که این درب‌ها، اکثراً به صورت آماده و همراه با چهارچوب به مشتریان عرضه می‌شوند. دلیل استفاده از این شیوه تولید نیز این است که، یک درب ضد سرقت استاندارد باید حتماً از نظر ابعاد و اندازه، مشابه با چهارچوب خودش باشد.

در غیر این صورت ممکن است در برابر عوامل مختلف آسیب‌پذیر بود و نتواند کارایی خود را به صورت کامل نشان دهد. در محصول استراتژیکی مانند درب ضد سرقت، هرگز نباید اهمیت چهارچوب را نادیده بگیرید. ضخامت ورقی که از آن چهارچوب درب را می‌سازند؛ همچنین کیفیت این ورق، روی مقاومت چهارچوب در برابر ضربه و توان آن برای پشتیبانی از درب تأثیر مثبتی دارد.

سایر نکات مهم در مورد خرید یک درب ضد سرقت استاندارد اگر به دنبال خرید یک درب اصلی بسیار کارآمد و باکیفیت برای ورودی ساختمان خود هستید؛ حتماً در روند خرید، علاوه بر در نظر گرفتن نکات ذکر شده در بالا، به موارد زیر نیز توجه کنید: ضمانت کیفیت و خدمات پس از فروش: اکثر تولید و توزیع‌کنندگان مطرح بازار از جمله مجموعه سهند درب روی تمامی محصولات خود ضمانت کیفیت به مشتریان ارائه کرده و خدمات پس از فروش گسترده نیز دارند. به این ترتیب، مشتری می‌تواند با خیال راحت خرید خود را انجام داده و مطمئن باشد که حتی در صورت ایجاد مشکلات فنی، یک ضمانت رسمی در اختیار داشته و می‌تواند تا سال‌ها از خدمات پس از فروش باکیفیت استفاده کند. کیفیت رنگ: درب‌های ضد سرقت علاوه بر روکش، با یک لایه رنگ نیز پوشیده می‌شوند که هم دوام بدنه را افزایش می‌دهد و هم از نظر ظاهری، روی کیفیت محصول اثرگذار است.

تنوع طرح: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث می‌شود یک واحد صنعتی متمایز از رقبا شود؛ تنوع در مجموع محصولاتی است که قادر است با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار کند. این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.. .


بازنشر از : مهر

درب ضد سرقت

کسب و کار

سرقت